شهرستان ها

کشور ما از دیرباز و با افتخار پای آرمان‌های فلسطین ایستاده است

شیرازامام جمعه شیراز گفت: حمایت ما از فلسطین مساله امروز و دیروز نیست، کشور ما از همان ابتدای انقلاب و با افتخار پای آرمان‌های فلسطین ایستاده و به این ایستادگی نیز افتخار می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز با بیان اینکه وظیفه همه مردم و دولت‌های جهان مخالفت با دولت اسرائیل و اعلام انزجار از جنایات رژیم صهیونیستی است گفت: صدای مظلومیت مردم فلسطین را باید به گوش تمام جهانیان رساند.

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: حمایت ما از فلسطین مربوط به امروز و دیروز نیست و ما از روز اول انقلاب با افتخار پای آرمان فلسطین ایستادیم و در اولین اقدام عملی سفارتی که اسرائیلی‌ها در آن مستقر بودند را تحویل فلسطین دادیم و این حمایت همچنان ادامه دارد.

آیت الله دژکام با بیان اینکه سالگرد شهادت آیت الله دستغیب، شهید محراب نزدیک است گفت: برنامه‌های گرامیداشت این عالم وارسته و با اخلاق باید با شکوه هرچه تمام برگزار شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس با اشاره به در پیش بودن هفته قرآن، عترت و نماز از ۲۰ تا ۲۶ آذرماه و همچنین هفته بزرگداشت نماز گفت: قرآن و عترت که همان یادگار پیامبر اکرم (ص) است در کنار نماز به عنوان ارکان گسترش فرهنگ دینی ما باید مورد توجه قرار بگیرند که در همین راستا شورای قرآن و عترت در استان فارس و شیراز تشکیل شده و جلسات آن برگزار می‌شود و تمام دستگاه‌ها به خصوص سازمان تبلیغات، اوقاف و ستاد اقامه نماز برای فرهنگ‌سازی و تبلیغ نماز و تبیین تبعات سبک شمردن نماز تلاش کنند.

آیت الله دژکام خواستار باز شدن مساجد در ساعات بیشتری از روز شد و گفت: مساجد بین راهی نیز باید متولی داشته باشند و درهای آنها نباید به روی کسانی که نماز به خصوص نماز اول وقت برای آنها اهمیت دارد بسته باشد.

امام جمعه شیراز در ادامه با بیان اینکه در اسلام به متعالی‌ترین نوع ازدواج آن هم در دو مرحله تشکیل خانواده و تحکیم خانواده به عنوان قوام‌دهنده خانواده و جامعه تاکید شده نسبت به ترویج فرهنگ منحط غرب به ویژه پدیده‌های شومی چون ازدواج سفید و دیگر رهاوردهای شوم غرب که گاه نیز در غرب به صورت قانون در آمده‌اند هشدار داد.

وی در ادامه با بیان اینکه در خصوص ازدواج قوانین فراوانی با ۷۲ ماده قانونی داریم از مسؤولان خواست شرایط ازدواج را برای جوانان فراهم کنند زیرا مسوولیت‌پذیر نبودن افراد جامعه در خصوص این مساله سبب بروز مشکلات فراوانی برای فرد، خانواده‌ها و جامعه می‌شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا