شهرستان ها

کلانشهر اراک شهروند مطالبه‌گر کم دارد

اراک- سرپرست شهرداری کلانشهر اراک گفت: شهروندان نسبت به اجرای پروژه‌ها و تخریب برخی از ابنیه تاریخی دغدغه‌ای از خود نشان نمی‌دهند در حالی که لازم است مطالبه‌گری بیشتری را شاهد باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جعفرپور عصر پنجشنبه در نشست مطبوعاتی به مناسبت فرا رسیدن ۲۸ مهر روز اراک و هفته فرهنگی این کلانشهر با بیان اینکه فرهنگ در شهرها جایگاه خود را از دست داده است، اظهار کرد: با گسترش شهرنشینی و ساختمان‌ها به شکل عمومی، کمبود پیوندهای اجتماعی خود را بیشتر نشان می‌دهد و خوشبختانه در شورای پنجم یک روز به نام شهر اراک تعیین شده است.

وی ادامه داد: هدف از این نامگذاری احیای هویت فرهنگی و افزایش سرمایه اجتماعی و ارتقای تعلق خاطر شهروندان به شهر است.

سرپرست شهرداری اراک تصریح کرد: امسال در هفت روز برنامه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و هنری و … به مناسبت روز اراک اجرایی می‌شود.

جعفرپور با اشاره به اینکه متأسفانه مطالبه‌گری از سوی شهروندان اراک کم است، گفت: شهروندان نسبت به اجرای پروژه‌ها و تخریب برخی از ابنیه تاریخی دغدغه‌ای از خود نشان نمی‌دهند در حالی که لازم است برای تأمین برخی نیازها مطالبه گری شهروندان را بیش از پیش داشته باشیم.

سرپرست شهرداری اراک با اشاره به اینکه شهرها ماشین محور ساخته شده‌اند و جایگاه انسان در شهرها دیده نشده است، عنوان کرد: در اراک تسلط خودرو و صنعت تا فرهنگ و انسان بیشتر دیده می‌شود و در اکثر معابر شهری امنیت عابرین نادیده گرفته شده است.

وی تصریح کرد: بر اساس رشد شتابان شهر اراک و تسلط صنعت، خلاهایی را در بحث فرهنگ شاهدیم و پیوندهای انسانی در این شهر کم است.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا