شهرستان ها

کمبود تجهیزات تنفسی علوم پزشکی مشهد مرتفع شد

مشهد ـ معاون درمان وزارت بهداشت گفت: بسیاری از کمبودهایی که دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه تجهیزات پزشکی و دستگاه‌های کمک تنفسی و اکسیژن‌ساز داشته مرتفع شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، قاسم جان بابایی در حاشیه بازدید ازمراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: مراحل ساخت بیمارستان امداد و نجات جنوب مشهد در حال اتمام است و بزودی پس از تجهیز، به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان این‌که بیمارستان امداد و نجات جنوب با ظرفیت ۲۰۰ تخت بستری ساخته شده است، ادامه داد: خوشبختانه در سال‌های اخیر، دانشگاه علوم پزشکی مشهد در توسعه تخت‌های بیمارستانی و خدمات‌رسانی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی، اقدامات مؤثری انجام داده است که ساخت بیمارستان شهید هاشمی نژاد و بیمارستان امداد و نجات جنوب از جمله این طرح‌ها است.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص وضعیت خدمات‌رسانی به بیماران کرونایی در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: علی‌رغم افزایش چشمگیر بیماران سرپایی و بستری در مراکز درمانی زیر پوشش این دانشگاه، خوشبختانه مدیریت مناسبی در این حوزه صورت گرفته و از تمام ظرفیت‌ها برای خدمات‌رسانی به بیماران استفاده می‌شود.

وی افزود: با توجه به مدیریت مناسب بیماران بستری و موقت و استفاده از ظرفیت مراکز درمانی، مردم نگرانی در این حوزه نداشته باشند؛ خوشبختانه بسیاری از کمبودهایی که دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه تجهیزات پزشکی و دستگاه‌های کمک تنفسی و اکسیژن‌ساز داشته است مرتفع شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

رئیس اداره نظارت بر طرح‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در حاشیه بازدید معاون درمان وزارت بهداشت از پروژه بیمارستان امداد و نجات جنوب اظهار کرد: این بیمارستان با زیر بنای ۲۳ هزار متر مربع با کاربری امدادی و تروما در راستای خدمات رسانی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی و پوشش حوادث به ویژه در محور جنوب شهر مشهد ساخته شده است.

سید مهدی صداقت اضافه کرد: این بیمارستان در ۵ طبقه و ۲۰۰ تخت بستری و با هزینه‌ای حدود ۲۰۰ میلیارد تومان بر اساس آخرین استانداردهای ملی ساخت و ساز زیر نظر مهندسین توانمند دانشگاه علوم پزشکی مشهد به اتمام خواهد رسید؛ با راه اندازی این بیمارستان، زنجیره برخورداری از امکانات مراکز درمان بیماران ترومایی یعنی حوادث و ضربه‌های ناشی از آن و نیز جراحی عروق برابر استانداردهای جهانی در چهار جهت کلانشهر مشهد برای سالانه ۳۰ میلیون گردشگر، زائر و مجاور تکمیل می‌شود.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا