شهرستان ها

کمبود مرغ در خوزستان نداریم/ اصناف باید بر بازار نظارت کنند

اهواز- معاون اقتصادی استاندار خوزستان با اشاره به نبود کمبود کالاهای مصرفی از جمله مرغ در استان گفت: اصناف باید به طور ویژه نظارت بر بازار را دنبال کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا فتوحی ظهر امروز دوشنبه در نشست تنظیم بازار مرغ، نان و شب یلدا در خوزستان گفت: تنظیم بازار در همه بخش‌های مختلف از موضوعات اساسی است که باید به صورت هفتگی و حتی در بعضی از موارد باید روزانه بررسی بشود.

وی با اشاره به اینکه همه دستگاه‌های اجرایی، ناظر، متولی، رصد کننده و پایشگر در این جلسه حضور داشته و اطلاعات ضروری را ارائه کردند، افزود: با نظرات کارشناسی – فنی و تخصصی دستگاه‌ها آن نظارت‌های ضروری و پیشگیری‌ها در بازارها پیگیری خواهد شد تا مصوبات نیز عملیاتی شوند.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی موظف شدند که به طور کامل این زنجیره (از تولید تا مصرف و حتی زنجیره‌های حد واسط) را رصد و پیگیری کنند.

فتوحی در ادامه نظارت اصناف را بر تنظیم بازار مهم و ضروری دانست و گفت: تاکید شده اصنافی که به هر دلیلی متولی نظارت یا متخصص هستند مثلاً کشتارگاه‌ها یا نانوایی‌ها خواربار فروشان باید به طور ویژه نظارت بر بازار را دنبال کنند؛ اگر چه آنها بخش خصوصی هستند اما باید پاسخگو باشند.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان افزود: بنابراین رصد کردن فروشگاه‌های کوچک و بزرگ به عهده این اصناف است و باید پیگیر کنند تا در بعضی از موارد شاهد افزایش قیمت‌های بدون دلیل و غیر موجه در استان نباشیم.

وی تاکید کرد: رصد قیمت‌های کالا باید در دستور کارشناسی قرار گیرد و باید کاری کنیم تا تولید کننده و مصرف کننده ضرر نکنند بلکه تولیدکننده نقش تولیدی خودش را ایفا کند و هم مصرف کننده نیز کالای مصرفی با آن قیمت مناسب به دستش برسد.

فتوحی در ادامه تأمین مرغ در سطح خوزستان را لازم دانست و بیان کرد: با توجه به جوجه‌ریزی هایی که در آذر ماه سال جاری انجام شده پیش بینی می‌شود که در ماه‌های آینده کمبود مرغ در خوزستان نباشد و شاید هم ذخیره سازی داشته باشیم.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان افزود: در خصوص شب یلدا گزارشی که اصناف دادند در بحث مواد پروتئین از جمله مرغ مشکل نداریم و مواد پروتئینی با قیمت مصوب شده در بازار وجود دارد.

وی گفت: در بحث سایر محصولات نیز مواد غذایی و پروتئین و آجیل نیز اصناف اعلام کردند که در سطح بازار به وفور وجود دارد و مشکلی نداریم.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا