شهرستان ها

کمیته امداد طرح‌های توانمندسازی در سیستان و بلوچستان اجرایی کند

زاهدان – معاون استاندار سیستان وبلوچستان گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) با استفاده از ظرفیت و هنرهای مردان و زنان این سرزمین طرح‌های اشتغالزایی را برای توانمندسازی افراد زیرپوشش اجرایی کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، رحمدل بامری در نشست با مصطفی خاکسار قائم مقام کمیته امداد امام خمینی کشور اظهار داشت: اجرای پروژه‌های بزرگ در استان نباید موجب فراموشی مشکلات و امور روزمره مردم شود که البته کمیته امداد استان به خوبی به این نکته توجه دارد.

وی با بیان اینکه سرزمین چهارفصل سیستان و بلوچستان از شمال تا جنوب ظرفیت‌های خاص و منحصر بفرد خودش را دارد به رویکرد جهادی و انقلابی و برنامه‌های مدون استاندار برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در استان اشاره کرد و افزود: این مهم مورد تاکید مقام معظم رهبری و از جمله برنامه‌های ویژه دولت در استان نیز است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: استان شهید پرور و مردم ولایتمدار آن باوجود تنگناهای اقتصادی و فاصله زیاد با شاخص‌های توسعه کشوری همواره پای آرمان‌های نظام ایستاده‌اند به گونه‌ای که شهید حاج قاسم میرحسینی شهید شاخص کشور «قائم مقام لشکر ۴۱ ثارالله» و شهید سبیل اخلاقی «جوان‌ترین شهید کشور» از شهدای اهل سنت این استان هستند.

وی با بیان اینکه امروز وحدت عملی را در سیستان و بلوچستان می‌بینیم، بیان کرد: مردم و مسئولان یکدل و همراه نظام هستند و مردم این استان باوجود خشکسالی‌های چندساله حاضر به ترک خاک خودشان نشدند و سختی‌ها را تحمل کردند.

بامری به نگاه ویژه رهبری نظام به مباحث توسعه استان اشاره کرد و گفت: انتخاب دو کلید واژه مهم «تنگه احد» برای شمال و «گنج پنهان» برای جنوب و سواحل مکران توسط رهبری نظام، نشان از توجه ایشان به توسعه سیستان و بلوچستان دارد.

وی به اختصاص ۳۰۰ میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی با اذن رهبری برای تکمیل راه آهن و همچنین اجرای پروژه‌های بزرگی مثل؛ مجتمع پتروشیمی، مجتمع فولاد، توسعه بندر شهید بهشتی، اکتشاف و بهره برداری از معادن مس و طلا، حضور سرمایه گذاران، گروه‌های جهادی و خیران اشاره کرد و ادامه داد: اجرای این طرح‌ها، نشان دهنده حرکت استان به سمت توسعه و نویدبخش آینده روشن برای سیستان و بلوچستان است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که تنها راه خنثی کردن توطئه‌های دشمنان و مبارزه با آمریکا را «کار، کار و کار» دانسته‌اند افزود: تمام مسئولان به صورت شبانه روزی تلاش می‌کنند تا مشکلات مردم را رفع و روند پیشرفت و توسعه این خطه پهناور، شتاب بخشیده شود.

صبوری مردم سیستان و بلوچستان بیشتر از سایر نقاط کشور است

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور نیز در این نشست گفت: مردم سیستان و بلوچستان با ویژگی خونگرمی و وفاداری که به نظام دارند، همه این سختی‌ها و کمبودها را تحمل می‌کنند.

مصطفی خاکسار قهرودی افزود: صبوری مردم سیستان و بلوچستان بیشتر از سایر نقاط کشور است و این صبوری ایجاب می‌کند؛ خدمات بیشتر و وسیع‌تری به مردم این استان ارائه دهیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) سیستان و بلوچستان نیز در ابتدای این نشست گفت: هدف از این سفر، بازدید از ۲۶ طرح بزرگ اشتغال زایی از جمله ۱۰ استخر پرورش ماهی متراکم با تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی بلاعوض و ۱۳ مجموعه دامپروری با تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی است که در مجموع برای اجرای این ۲۶ طرح، جهاد کشاورزی و شیلات همراهی و همکاری خوبی با کمیته امداد داشته‌اند.

سیدمهدی عبادی تصریح کرد: ۱۸۴ هزار خانواده با ۴۸۷ هزار نفر زیرپوشش کمیته امداد استان هستند که با اجرای این طرح‌ها برای بخشی از این جمعیت امکان ایجاد شغل وجود دارد.

وی افزود: در راستای توانمندسازی این افراد کارهای بزرگی انجام شده و ۴۸۶ میلیارد تومان در فصل‌های مختلف اعتباری به کمیته امداد اختصاص یافته که تا پایان بهمن ماه همه این اعتبارات جذب خواهد شد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان به طرح ساخت پنل‌های خورشیدی اشاره کرد و گفت: احداث پنل‌های خورشیدی در راستای کمک به افراد زیرپوشش و ایجاد درآمد برای این افراد بسیار مؤثر است.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا