شهرستان ها

کمیت و کیفیت پخت نان در نانوایی های ایلام ساماندهی شود

ایلام-استاندار ایلام گفت: کمیت و کیفیت پخت نان نانوایی‌ها ظرف یک بازه زمانی دو ماهه بصورت استاندارد ساماندهی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام نیا صبح امروز یکشنبه در نشست شورای آرد و نان استان که با حضور فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی مرتبط برگزار شد ضمن تقدیر از حماسه ماندگار مردم استان در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن گفت: مردم استان ایلام در این روز به رغم شرایط نامساعد جوی، همه گیری کرونا، مسائل و مشکلات اقتصادی و … اما با تمام وجود در میدان حاضر شدند و برگ زرین دیگری به افتخارات خود در لبیک به آرمان‌های شهدا، امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری افزودند.

وی در ادامه گفت: مردمی که با وجود همه مسائل و مشکلات اینچنین در صحنه‌ها حضور پیدا می‌کنند شایسته بهترین و بالاترین خدمات هستند.

بهرام نیا با اشاره به کیفیت مطلوب و استاندارد گندم و آرد استان گفت: در این زمینه استان ایلام در کشور جزو بهترین‌ها است و از این رو نانوایی‌های استان حق ندارند آرد مصرفی خود را از سیلو و یا کارخانه‌های آرد استان‌های دیگر تامین کنند.

استاندار ایلام با عنوان این مطلب که سرانه مصرف نان در استان ایلام تقریباً نزدیک به دو برابر متوسط سرانه مصرف نان در کشور است، اظهار داشت: از این رو موضوع بررسی کیفیت و کمیت نان در ایلام از حساسیت و اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه بحث کمیت و کیفیت نان و ساعت کار نانوایی‌های استان یکی از موضوعاتی است که در یک ماه گذشته مورد بررسی دقیق قرار گرفته است، اظهار داشت: پس از بررسی‌های به عمل آمده و برابر گزارش اعضای کارگروه آرد و نان و رویت کمیت و کیفیت نان تمام نانوایی‌های شهرستان‌های استان مشخص شد که تغییرات محسوسی در نان استان به وجود آمده اما هنوز با نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.

وی در ادامه خواستار بررسی و بازنگری در فرایند تامین و توزیع آرد سرانه روستایی و عشایری و شهری در بازه زمانی یک ماهه شد و گفت: لازم است متناسب ظرفیت و نیاز هر منطقه سهمیه در نظر گرفته شود و باید سهمیه آرد نانوایی‌های متخلف به عنوان یک ابزار انگیزشی در بین نانوایی‌هایی که عملکرد بهتری دارند توضیح شود.

استاندار ایلام در ادامه گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که در شهرهای بزرگ استان ایلام مجتمع‌های پخت نان را ایجاد کنیم زیرا هم به صرفه تر خواهد بود و هم متناسب با ذائقه مردم عمل خواهند کرد.

بهرام نیا با عنوان این مطلب که باید نانوایی‌هایی که غیر فعال هستند شناسایی شوند، تاکید کرد: لیست تمامی نانوایی‌های استان باید از طریق اداره غله به فرمانداری‌های استان تحویل شود تا نانوایی‌هایی که آرد دریافت می‌کنند، اما پختن ندارند سهمیه آنها قطع شود.

استاندار ایلام در پایان خطاب به فرمانداران استان گفت: علاوه بر رصد و پیگیری مستمر عوامل مرتبط با همه فعالیت‌های پخت نان، زمان پخت، کمیت و کیفیت و نحوه توزیع و مصرف آرد و نان را بصورت ماهانه به شورای آرد و نان استان گزارش نمایند.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا