شهرستان ها

کولاک و برف در مناطق سردسیر و گردنه‌های کوهستانی خراسان رضوی

مشهد- کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: کولاک و برف در مناطق سردسیر و گردنه‌های کوهستانی پیش بینی شده است همچنین در مناطق مستعد مه آلودگی سبب کاهش میدان دید خواهد شد.

آیدا فاروقی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس تحلیل نقشه‌های آینده‌‎نگری و تصاویر ماهواره، به تناوب تا جمعه اواخر وقت بارش باران و برف (اغلب به شکل باران) ادامه خواهد داشت.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: بیشترین مقدار بارش در بازه زمانی فردا بعدازظهر تا پنج‎شنبه صبح (سه ‎شنبه در نیمه جنوبی و چهارشنبه تا پنج‎شنبه در مناطقی از غرب، مرکز و شمال استان) رخ خواهد داد.

وی افزود: طی این مدت در پاره‌ای نقاط از جمله جنوب شرق و مناطق بادخیز بر سرعت وزش باد افزوده شده که در مناطق سردسیر و گردنه‌های کوهستانی کولاک و برف دور از انتظار نیست. همچنین در مناطق مستعد مه آلودگی سبب کاهش میدان دید خواهد شد.

فاروقی وضعیت جوی و کیفیت هوای شهرستان مشهد مقدس طی فردا سه شنبه را نیمه ابری تا ابری با مه صبحگاهی بعدازظهر افزایش سرعت وزش باد شب بارش باران و برف پیش بینی کرد.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته کوه‎سرخ با کمینه دمای ۴- درجه سلسیوس سردترین و مه ولات با بیشینه دمای ۹ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهرهای استان خراسان رضوی بوده‌اند. طی این مدت کمینه و بیشینه دمای هوای شهر مشهد مقدس به ترتیب ۱ و ۶ درجه سلسیوس بوده است. همچنین بیشترین ارتفاع برف، مقدار بارندگی و سرعت وزش باد از شهرستان‌های گلمکان چناران ۶ سانتی‌متر، کوه‎سرخ ۱۲ میلی‌متر و ‎رشتخوار ۴۳ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا