شهرستان ها

گرامیداشت شهدا بزرگداشت همه ارزش ها است

زنجان-رئیس کمیسیون اصل ۹ مجلس شورای اسلامی گفت: بزرگداشت شهدا، بزرگداشت همه ارزش‌هایی است که شهدا حامل آن ارزش‌ها بودند و برای دفاع از آنان قدم در راه گذاشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن شجاعی ظهر چهارشنبه در مراسم یادواره ۴۰۰ شهید ابهر که در راستای کنگره ۳۵۳۵ شهید استان برگزار شد، با بیان اینکه خون شهید تقدس‌آفرین است، گفت: بزرگداشت شهدا، بزرگداشت همه ارزش‌هایی است که شهدا حامل آن ارزش‌ها بودند و برای دفاع از آنان قدم در راه گذاشتند.

وی افزود: امروز بزرگ‌ترین توفیق ما این است که یاد و خاطره شهدای عزیز کشورمان را گرامی بداریم و حضور در مراسم‌هایی که در راستای گرامیداشت یاد و خاطره شهدا برگزار می‌شود، توفیق الهی است.

شجاعی با بیان اینکه بزرگداشت شهدا به معنای باز نگهداشتن راه ایثارگری و شهادت در راه خدا است، ادامه داد: ابهر شهری شهیدپرور است که شهدا با مجاهدت خود و تقدیم خون پاکشان این دیار را به دیار مقدس تبدیل کردند.

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عشق به شهادت در دل‌های ما با ایثار و از خود گذشتگی شهدا زنده است، متذکر شد: اگر زندگی شهدا را مطالعه کنیم، خواهیم دید شهدای والا مقام یک عمر با اخلاص، ایثار، معنویت و خدمت به مردم زندگی کردند که همین موضوع منجر شد به قله شهادت برسند.

شجاعی با بیان اینکه نیروهای زیادی از شهرستان بهر در مقاطع مختلف جان خود را فدای دفاع از تمایت ارضی و ارزش های ایران اسلامی کردند، گفت: شهید طارمی یکی از بزرگ‌ترین افتخارات ابهر است که خون پاک‌شان آعشته به خون سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی است.

رئیس کمیسیون اصل ۹ مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدار اخیر اعضای کنگره ۳۵۳۵ شهید استان با مقام معظم رهبری، ادامه داد: در این جلسه مقام معظم رهبری سخنان بسیار ژرف و پرمغزی بیان کردند که از جمله، ایشان فرمودند: «شهادت مانند یک قله است این قله دامنه‌ای دارد که دامنه این قله اخلاص، ایثار، معنویت، ارتباط با خدا، خدمت به مردم و گره‌گشایی از مشکلات مردم است».

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا