شهرستان ها

گزارش رسمی از شیوع اومیکرون در اردستان نداشتیم

اردستان-مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: تاکنون گزارش رسمی از شیوع اومیکرون در اردستان نداشتیم.

حسن ذبیحی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: در شهرستان اردستان از نظر شیوع بیماری کرونا ثبات نسبی حاکم است و در وضعیت رنگ‌بندی آبی (کم‌خطر) قرار دارد اما با توجه به ظریف و شکنندگی شرایط کرونا و نیز شیوع سویه اومیکرون، رعایت مسائل بهداشتی بیش از پیش ضروری است.

وی با اشاره به ورود سویه اومیکرون در استان اصفهان، افزود: تاکنون گزارش رسمی از وجود اومیکرون در سطح شهرستان نداریم اما این بدین معنا نیست که اردستان از این سویه مصون است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان ادامه داد: ممکن است در شهرستان اردستان نیز افرادی به اومیکرون مبتلا شده و بهبود هم یافته اند اما در فرایند شناسایی ما قرار نگرفته‌اند.

ذبیحی یادآور شد: هرگاه سویه جدیدی از بیماری در هر کشوری شیوع پیدا کند، هیچ شهر و استانی از وجود این سویه مصون نیستند.

وی تاکید کرد: درست است که می‌گویند شدت اومیکرون خفیف‌تر است اما نباید عادی‌انگاری کرد چرا که با سهل‌انگاری شرایط برای افراد مبتلا به دلیل عقب ماندن از کار و زندگی روزمره و برای کادر درمان نیز به دلیل افزایش مراجعه بیماران، سخت‌تر می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان در خصوص نقش دز سوم در پیشگیری از اومیکرون، خاطرنشان کرد: با توجه به مطالعاتی که در این باره انجام شده، تزریق دُز سوم افراد را در برابر اومیکرون حدود ۹۰ درصد ایمن می‌کند ولی دو دز حدود ۳۰ درصد ایمنی دارد.

ذبیحی ادامه داد: تاکید داریم افرادی که نوبت دز سوم‌شان رسیده است هر چه سریع‌تر اقدام کنند و در کنار تزریق واکسن تنها عاملی که از ابتدای شیوع کرونا بسیار مؤثر بوده استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی است.

وی خاطرنشان کرد: سیاست بر این است که فعلاً محدودیت‌های شدید اعمال نشود و محدودیت‌ها به صورت هوشمند باشند ولی افراد برای انجام کارهای خود که به مراکز اداری مراجعه می‌کنند کارت واکسن را همراه داشته باشند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان یادآور شد: این عامل مشارکت جمعی در بحث مدیریت مبارزه با کرونا در عرصه زندگی و فعالیت‌های روزمره است و موجب می‌شود افراد با اطمینان بیشتری به فعالیت‌های خود بپردازند.

پایان کرونا معلوم نیست

ذبیحی با بیان اینکه پایان کرونا معلوم نیست، گفت: با توجه به جهش‌های مختلفی که در جوامع مختلف می‌بینیم، نمی‌توان پایانی را برای درگیری با کرونا اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد مردم اردستان نوبت اول واکسن را دریافت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: تاکنون ۳۳ هزار و ۷۹۵ نفر دز اول واکسن و ۳۱ هزار و ۵۲ نفر دز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان با اشاره به تزریق ۷ هزار و ۷۶۶ دز واکسن تزریق شده در نوبت سوم، گفت: مجموع واکسن‌های تزریق شده در شهرستان ۷۲ هزار و ۶۱۳ دز است.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا