شهرستان ها

گفتمان سازی از برجسته‌ترین ویژگیه ای جنبش دانشجویی است

ایلام-استاندار ایلام با اشاره به اینکه گفتمان سازی از برجسته‌ترین ویژگیه ای جنبش دانشجویی است، گفت: دانشجویان روحیه انقلابی و جهادی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، سن بهرام نیا ظهر سه شنبه در آیین بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه آزاد ایلام در بین دانشجویان اظهار داشت: تقارن دو مناسبت روز دانشجو و آغاز هفته پژوهش از آن جهت حائز اهمیت است که در ادوار تاریخی اعتماد به علم، تحقیق و نوآوری همواره زمینه‌ای برای اعتلا و پایداری کشورها فراهم می‌آورد و خلا آن نیز موجب سلطه بیگانگان و در راستای نابودی بشریت قرار می‌گیرد.

وی تحقیق، نوآوری و تولید علم بدون اخلاق و تعهد را آفت جامعه دانست و به بمباران هیروشیما اشاره کرد و گفت: اگر تحقیق، پژوهش و تولید علم با تعهد و تقوا همراه باشد همواره موجب رشد و بالندگی کشورها می‌شود.

استاندار ایلام گفت: روز دانشجو یادآور ازخودگذشتگی و هویت تاریخی و تعهد ملی – مذهبی و دینی؛ جنبشی است که در سال ۱۳۳۲ توسط دانشجویان در دانشگاه تهران پایه‌ریزی شد و دانشجویان بر علیه نظام سلطه آن شب‌های تاریک و ظلمانی ایستادند و با نثار جان خود حماسه‌هایی را در تاریخ رقم زدند، تاریخی که بعدها زمینه‌ای برای تشکیل مبارزات انقلابی در سال ۴۲ و پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در سال ۵۷ شد.

بهرام نیا با اشاره به اینکه دانشجویان به عنوان صدای مردم باید همواره از گرانیگاه علم و دانش مطالبه گری کنند و با روحیه انقلابی- جهادی مشکلات را احصا کنند، بیان کرد: منش و گفتمان جنبش دانشجویی همواره برگرفته از آموزه‌های دینی و تاکیدات حضرت امام ره و مقام معظم رهبری بود که اکنون با روحیه فسادستیزی، انقلابی گری و الگوی جهادی به عنوان یک گفتمان غالب در آمیخته که دانشجویان در تبیین این گفتمان نقش موثری دارند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند دانشجویان به عنوان وجدان بیدار ملت، همواره در مقاطع مختلف احساس تکلیف می‌کنند و با شناخت از مسائل مختلف داخلی و خارجی، تهدیدات و فرصت‌ها و دشمن و دشمنی‌ها را به خوبی می‌شناسند، ابراز داشت: باید با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف مادی و معنوی و بسیج کلیه امکانات برای دوام و قوام این جنبش تلاش شود تا تولید علم و نتایج تحقیق، فناوری و پژوهش در اختیار توسعه اقتصادی وفرهنگی و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای عمران و آبادانی کشور قرار گیرد.

بهرام نیا در بخش دیگری از سخنان خود گفت: استان ایلام دارای یکسری ظرفیت‌های بالقوه است که بخشی از آنها بالفعل شده، اما بخشی دیگر نیازمند همدلی و همراهی همه آحاد علی الخصوص دانشگاهیان، نخبگان و دلسوزان نظام در همه عرصه‌های علمی، فرهنگی، اقتصادی و.. است که باید متناسب با ظرفیت‌های بومی نسخه آن پیچیده شود.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا