شهرستان ها

یادگار پیاده‌روی اربعین توسط آیت‌الله‌العظمی شاهرودی ماندگار شد

سمنان- استاندار سمنان بابیان اینکه نکوداشت و معرفی مفاخر به جامعه و جوانان امروزی امری ضروری است، گفت: یادگار اجرای پیاده‌روی اربعین توسط آیت‌الله‌العظمی شاهرودی ماندگار شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا آشناگر غروب پنج‌شنبه در مرحله استانی کنگره نکوداشت آیت‌الله‌العظمی حاج سید محمود حسینی شاهرودی (ره) با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد به میزبانی محوطه شهرداری شاهرود ضمن بیان اینکه آیت‌الله‌العظمی حاج سید محمود حسینی شاهرودی (ره) یکی از پیشروترین مراجع جهان اسلام و از سرشناس‌ترین عالمان سده گذشته در جهان تشییع بودند، ابراز داشت: ایشان به عنوان شخصیتی برجسته و عالمی کامل در حیات پر برکت خویش محسوب می‌شود.

وی ابا بیان اینکه دارالمؤمنین شاهرود از سال‌ها پیش خواستگاه عالمان و عارفان و خطیبان بزرگی بوده است، افزود: نکوداشت و معرفی این مفاخر به جامعه کنونی و جوانان و نوجوانان پاک‌نهاد امری ضروری است.

استاندار سمنان ضمن بیان اینکه آیت‌الله‌العظمی حاج سید محمود حسینی شاهرودی از کلاس درس عالمانی همچون میرزای نائینی، ضیاالدین عراقی و ابوالحسن اصفهانی، بهره برده است، ابراز داشت: شخصیت ایشان همچون خورشیدی درخشان بر پهنه سینه علاقمندان، روحانیون، فرهیختگان و جوانان و نوجوانان ماندگار شد.

آشناگر بابیان اینکه خدمات آیت‌الله‌العظمی حاج سید محمود حسینی شاهرودی (ره) در امور خدماتی به حوزه‌های دینی نیز از دیگر اقدامات بی نظیر ایشان است، تصریح کرد: یادگار ماندگار این مرجع عالی قدر در احیای سنت حسنه پیاده‌روی اربعین حسینی و اثرگذاری این اقدام انقلابی در تاریخ تشییع، بر هیچ‌کس پوشیده نیست.

وی افزود: وجوه شخصیت ایشان نه تنها در ابعاد زندگی شخصی، بلکه در عرصه‌های حساس و تاریخ‌ساز اسلام و حمایت همه جانبه از نهضت امام خمینی (ره) به‌ویژه واکنش به واقعه فیضیه و استقبال از امام خمینی (ره) در نجف اشرف پس از تبعید توسط رژیم دژخیم شاه، بر همگان مشخص است.

استاندار سمنان اضافه کرد: ایشان ژرف‌اندیشی و نگاه جامع و بروز این عالم نستوه و تلاش برای گسترش علوم علمی و اسلامی، ده‌ها چهره علمی و اسلامی به تاریخ بشر ارائه کرده است.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا