شهرستان ها

یک طرفه شدن همزمان ۳ خیابان در گرگان پیشنهاد پلیس برای رفع ترافیک

گرگان- رئیس پلیس راهور گلستان با اشاره به نقش آفرینی دلایل مختلف در تشدید ترافیک شهر گرگان، گفت: یک طرفه شدن همزمان سه خیابان گرگان یکی از پیشنهادات پلیس برای کاهش ترافیک مرکز گلستان است.

سرهنگ عباس مهاجر بسطامی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: موارد مختلفی در تشدید ترافیک خودرو در سطح خیابان‌های شهر گرگان تأثیرگذار هستند که افزایش روزشمار تعداد خودروها و ثابت ماندن معابر و خیابان‌های شهر از جمله مهم‌ترین این دلایل به حساب می‌آید.

رئیس پلیس راهور گلستان افزود: پلیس به عنوان یکی از اعضای شورای ترافیک چند پیشنهاد برای تسهیل آمد و شد خودروها به شورای ترافیک شهرستان گرگان ارائه داده که یکی از این پیشنهادها یک طرفه شدن همزمان سه خیابان در این شهر است.

وی گفت: با بررسی‌های میدانی و اقدامات کارشناسی انجام شده پلیس پیشنهاد داد تا خیابان امام خمینی (ره) حد فاصله چهارراه میدان تا میدان شهرداری از غرب به شرق، خیابان شهدا از جنوب به شمال و خیابان شهید رجایی در محدوده آتش نشانی تا چهارراه میدان از شمال به جنوب یک طرفه شود.

مهاجر بسطامی افزود: در بسته پیشنهادی پلیس لاین (خط) اختصاصی برای اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها در مسیرهای متضاد طرح، پیش بینی شده است.

رئیس پلیس راهور گلستان افزود: طی ۱۰ سال اخیر تعداد خودروهای موجود در استان از ۱۱۹ هزار و ۸۷۱ دستگاه با ۳۱۵ درصد رشد به حدود ۴۵۴ هزار و ۴۰۰ دستگاه رسیده اما زیرساخت‌های لازم با توجه به این حجم افزایش تعداد خودروها همچون تعریض خیابان‌ها توسعه نیافته است.

مهاجر بسطامی ادامه داد: با توجه به ۲۴ هزار و ۶۱۷ دستگاه خودروی نو پلاک شده و صدور ۲۷ هزار گواهینامه جدید، باید فکر اساسی در خصوص معضلات ترافیکی شهرهای استان کرد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا