شهرستان ها

یک کیلومتر همدلی در طریق القاسم/ اینجا همه یکی می شوند

کرمان – همدلی و یکدلی این روزها در گلزار شهدای کرمان معنای دیگری یافته و مردم از ملیت های مختلف و زبان های گوناگون اما قلب های متحد دور هم جمع شده اند.

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: گلزار شهدای کرمان این روزها به میعاد گاه دلدادگان شهادت تبدیل شده است، هزاران نفر از انسان‌های دلباخته در مکتب سلیمانی برای تجدید پیمان با شهدا در جوار مرقد شهید سلیمانی جمع شده‌اند تا اتحاد و همدلی خود را به نمایش بگذارند.

خونی که سه سال قبل به ناحق توسط تروریست‌های آمریکایی بر زمین ریخته شده حالا موجب جوشش مکتبی شده است که هزاران سلیمانی از آن می‌جوشد و انسان‌های خفته را بیدار می‌کند.

برنامه‌های فرهنگی در گلزار شهدا از ساعت ۸ صبح تا ۱۱ شب در سه نوبت برگزار می‌شود و در این مکان زائران از ملیت‌های مختلف غرق سادگی و البته معنویت هزار و ۳۰ شهید گلزار شهدای کرمان و در رأس آنها شهید قاسم سلیمانی شده‌اند. زائران فاصله یک کیلومتری طریق القاسم تا گلزار شهدای کرمان را در هوای سرد طی می‌کنند تا با شهدا تجدید میثاق کنند.

در میان چشم‌های همه این مردم عشق و دلدادگی نسبت به سردار دل‌ها موج می‌زند.

حکایت زائران؛ از قنات ملک تا عشایر عراق

یک نفر از روستا قنات ملک آمده است و با خود سادگی و ساده زیستی حاج قاسم را آورده است، دیگری از قم با دوچرخه به این مکان آمده و هنوز گرد و غبار سفر را از تن نزدوده اما در کنار مرقد شهید سلیمانی اشک چشمانش سرازیر شده است.

دیگری یکی از عشایر عراق است که چفیه ای در دست دارد که می‌گوید از دستان شهید سلیمانی هدیه گرفته است و همچون یکی از مهمترین دارایی‌های زندگی اش آن را نگه داشته و حالا با همان چفیه بر مزار حاج قاسم دعا می‌خواند.

زائری دیگر از مسکو آمده است می‌گوید: جاذبه شهید سلیمانی او را به کرمان کشانده است و می‌خواهد بیشتر با زندگی این بزرگ مرد آشنا شود و یک فیلم مستند از زندگی او تهیه کند و در مسکو به نمایش بگذارد.

او فخر جهان اسلام است و چنین سردار شجاع و شریفی در جهان اسلام بی نظیر است

زائر دیگری از عمان آمده و می‌گوید: او فخر جهان اسلام است و چنین سردار شجاع و شریفی در جهان اسلام بی نظیر است، خود را استاد دانشگاه معرفی می‌کند و می‌خواهد ابعاد زندگی شهید سلیمانی را در دانشگاه‌های عمان به دانشجویانش معرفی کند.

زائر دیگری از فاطمیون افغانستان است و می‌گوید: حاج قاسم برای من جایگاه پدرم را دارد حاج قاسم به من درس زندگی داد و از او یاد گرفتم که چگونه از مظلوم دفاع کنم.

اینجا حال و هوای کربلا دارد

یکی از روحانیون از قم آمده است و می‌گوید: برای من بسیار شگفت آور است که اینجا حس آرامشی عجیب دارد و احساسی که دارم مانند این است که در بین الحرمین ایستاده باشم.

یک کیلومتر همدلی در طریق القاسم/ اینجا همه یکی می شوند

دیگری دختری اهل تبریز است که خود را معلم معرفی می‌کند و می‌گوید: حاج قاسم برای من نمادی از یک ایران مقتدر است، او درک بالایی از تحولات اجتماعی داشت و وقتی وصیت نامه او را می‌خوانم مانند این است که در حال راهنمایی کردن مردم در شرایط کنونی است.

او درک بالایی از تحولات اجتماعی داشت و وقتی وصیت نامه او را می‌خوانم مانند این است که در حال راهنمایی کردن مردم در شرایط کنونی است

دیگری از شیعیان پاکستان است و هزارا ن کیلومتر راه را برای ابراز ارادت به شهید سلیمانی پیموده است و حاج قاسم را گمشده ای می‌داند که سال‌ها به دنبالش بوده است.

مجاهد حشد الشعبی و همرزم شهید سلیمانی پرچم حشد الشعبی را بر دوش انداخته و در گوشه‌ای از گلزار شهدای کرمان اشک می‌ریزد و زیر لب با سردار دل‌ها سخن می‌گوید.

جوان لبنانی که لباسی منقش به چهره سردار دل‌ها بر تن دارد با شهید یوسف الهی که از دوستان حاج قاسم بوده است در حال راز و نیاز است و عجیب آنکه گویی سالهاست شهید یوسف الهی را می‌شناسد.

جوان یمنی در موکبی که برپا کرده است می‌گوید ما فقط برای تشکر از حاج قاسم آمده ایم چون او به ما اقتدار داد و دشمن دیگر توان ضربه زدن به ما را ندارد.

اندیشه، ساده زیستی و شجاعت سردار سلیمانی موجب رویش مکتبی شده است که بدون شک در امتداد مکتب امام حسین (ع) قرار دارد

اندیشه، ساده زیستی و شجاعت سردار سلیمانی موجب رویش مکتبی شده است که بدون شک در امتداد مکتب امام حسین (ع) قرار دارد همه او را سرباز ابا عبدالله می‌دانند و آرزو می‌کنند بتوانند حلقه‌ای از زنجیری اتحادی باشند که این شهید در کشورهای حوزه مقاومت ایجاد کرده است.

صدها موکب در راستای جهاد تبیین در گلزار شهدا تلاش می‌کنند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: در سال جاری ۲۸۰ موکب مردمی برای خدمات دهی به زائران شهید سلیمانی در مناطق مختلف استان به خصوص در مسیر گنبد جبلیه تا گلزار شهدا برپا شده است و در حال خدمات دهی به مردم می‌باشند.

یک کیلومتر همدلی در طریق القاسم/ اینجا همه یکی می شوند

حجت الاسلام غلامحسین حقانی افزود: موکب‌های متعددی وجود دارد و در این مسیر یک کیلومتری خدمات فرهنگی به زائران ارائه می‌شود.

وی همچنین از برگزاری مراسم پیاده روی در روز ۱۳ دی ماه از میدان شهدا به سمت گلزار شهدای کرمان خبر داد و گفت: در طول این مسیر خدمات فرهنگی و مذهبی به زائران ارائه می‌شود. این مراسم از ساعت ۱۲ روز سه شنبه آغاز خواهد شد.

تجمع بزرگ زائران سلیمانی روز سه شنبه برگزارمی شود

فرمانده سپاه ثارالله کرمان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر می‌گوید: ۲ برنامه شاخص در روز ۱۳ آبان ماه در کرمان اجرا می‌شود اولین برنامه در مصلای کرمان برگزار خواهد شد که با حضور همه جهادگران و خدام یاران سلیمانی است.

سردار محمد علی نظری گفت: برنامه دوم برنامه‌ای بزرگ و اجتماع و پیاده روی راهیان مقاومت است که از ساعت ۱۲ آغاز می‌شود و برنامه‌ها خوبی با حضور مداحان برجسته برگزار می‌شود.

سردار نظری بیان کرد: پیش بینی ما این است که روزانه بالای ۲۰ هزار نفر زائر در کرمان اسکان داده می‌شود اما آمادگی ۱۰۰ هزار زائر در هر روز را داریم.

وی گفت: از همه مردم عزیز و رهرو شهدا دعوت می‌کنیم در اجتماع بزرگ روز سیزدهم شرکت کنند.

ملک سلیمانی در اینجا به پهنای قلب همه این انسان‌های آزاده گسترده شده است، اینجا هر کس به زبانی سخن می‌گوید ملیتی دارد اما یک چیز در همه آنها مشترک است همه چشم به سنگ مزاری دوخته‌اند که روی آن نوشته شده سرباز قاسم سلیمانی.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا