شهرستان ها

۱۰۰درصد دانش آموزان قزوینی دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند

قزوین- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین اذعان کرد: آمارها نشان می‌دهد ۱۰۰ درصد دانش آموزان واجد شرایط قزوینی دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر عبدالله دیدبان در جلسه ستاد استانی کرونا که پیش از ظهر یکشنبه در سالن جلسات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: وضعیت کرونا در استان وضع پایداری است و همچنین میزان ابتلاء و بستری نیز کاهش داشته است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین اذعان کرد: وضعیت رنگ‌بندی شهرستان‌های آبیک، البرز و آوج آبی و شهرستان‌های قزوین، تاکستان و بویین زهرا نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

وی افزود: بستری ۱۸۸ مورد کرونایی در کل استان، عدم وجود مورد فوتی، تعداد ۱۰ بیمار بدحال و ابتلاء ۵۶ مورد جدید به کرونا آخرین آمار موجود استان است.

این مسئول ابراز کرد: آمار کلی واکسیناسیون در قزوین تزریق ۱میلیون و ۸۳۱ هزار و ۷۵۸ دز است که در صد پوشش بالای ۱۲ سال ضمن دریافت دو دز واکسن حدود ۷۸ درصد و پوشش واکسیناسیون یک دز در این سنین حدود ۹۲ درصد است.

دیدبان ضمن اشاره به اینکه ۸۶ درصد واکسن‌های دریافتی تزریق شده است ادامه داد: درصد پوشش دز اول برای سنین ۱۲ تا ۱۸ سال حدود ۹۰ درصد و در دز دوم ۶۸ درصد و در مجموع ۹۷۰ هزار و ۳۰ دز واکسن در نوبت اول، ۸۲۹ هزار و ۴۱۰ دز دوم و ۳۹ هزار و ۴۰۰ دز سوم تاکنون تزریق شده است.

این مسئول با اشاره به این موضوع که کمترین پوشش واکسیناسیون در بخش شال اتفاق افتاده است گفت: پوشش واکسیناسیون دانش‌آموزی طبق آمار آموزش و پرورش در دریافت واکسن دز اول دانش‌آموزان ۱۰۰ درصد و دز دوم ۷۵ درصد انجام شده‌است.

وی بیان کرد: ۸۶ درصد از دانش آموزان واکسن سینوفارم دریافت کرده‌اند و بستری دانش‌آموزان با علائم حاد تنفسی از ۱۰ مهرماه تا ۱۸ آبان‌ماه ۱۶۶ مورد بوده که ۲۹ مورد مثبت کرونایی بوده‌اند.

دیدبان تصریح کرد: از ۱۶ آبان تا ۲۰ آذر ۱۸۸ مورد دانش‌آموز با عنوان بیماری حاد تنفسی در بیمارستان بستری شدند که ۱۲ مورد مثبت کرونایی بوده‌اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در پایان با اشاره به اینکه نصب تهویه در کلاس‌ها گزینه بهتری به جای باز کردن پنجره در ایام سرد سال است گفت: تاکید امروز ما حضور بهورزان در مدارس برای شناسایی کانون‌های آلودگی در دانش‌آموزان است.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا