شهرستان ها

۱۳۸ آشپزخانه اطعام حسینی در استان سمنان ایجاد شد

سمنان- مدیر کل کمیته امداد استان سمنان از اجرای پویش اطعام حسینی در استان خبر داد و گفت: برای این منظور ۱۳۸ آشپزخانه اطعام حسینی در سراسر استان ایجاد شد است.

محمد حسین ذوالفقاری در گفتگو با خبرنگار مهر، از اجرای پویش اطعام حسینی در کشور و استان سمنان آغاز به کار کرده است، تاکید کرد: موضوع این پویش اطعام نیازمندان استان بوده و تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه پویش اطعام حسینی دارای دو بعد است، افزود: تهیه غذای گرم و بسته‌های معیشتی که در اختیار نیازمندان گذاشته شود، دو بخش این پویش همزمان با ماه‌های محرم و صفر در استان سمنان است.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه مردم استان سال قبل کمک‌های خود را به کمیته امداد از دو طریق صورت دادند، گفت: نوع اول تهیه غذای گرم و دادن به کمیته امداد برای توزیع بین نیازمندان بود و نوع دوم کمک به کمیته امداد برای طبخ و تهیه غذای گرم برای نیازمندان که خوشبختانه هر دو نیز مورد استقبال گسترده مردم قرار گرفت.

ذوالفقاری با بیان اینکه ۳۴ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد در استان سمنان قرار دارند، ابراز کرد: تقریباً همین مقدار نیز کسانی هستند که شرایط تحت پوشش قرار گرفتن را ندارند اما نیازمند هم هستند لذا تلاش کردیم که در این پویش همه این افراد را مد نظر قرار دهیم.

وی با بیان اینکه بستر کار در کمیته امداد مهیا است و مراکز نیکوکاری نیز آمادگی جمع‌آوری کمک‌های مردمی را دارند، بیان کرد: سامانه‌های کمیته امداد هوشمند است و لذا به محض اینکه کمکی از سوی مردم به کمیته امداد و یا مراکز نیکوکاری در هشت شهرستان استان شود، در کوتاه‌ترین مدت خروجی سامانه‌ها به کمک آمده و توزیع اطعام به نیازمندترین افراد انجام می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه در روزهای اخیر ۱۳۸ آشپزخانه اطعام حسینی در سراسر استان شروع به کار کرده است، بیان کرد: این آشپزخانه‌ها روز به روز افزون می‌شوند و در همه نقاط استان خوشبختانه این طرح اجرایی خواهد شد.

ذوالفقاری در خاتمه خواستار کمک‌های مردمی به اطعام حسینی شد و بیان کرد: هدف ما از ترویج آن این است که بتوانیم هم غذای گرم در اختیار نیازمندان قرار دهیم و هم بتوانیم سفره خیر و اطعام را به خصوص در ماه محرم توسط مردم، روز به روز گسترده‌تر کنیم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا