شهرستان ها

۱۴۳ خانواده زلزله‌زده خراسان شمالی در چادر زندگی می‌کنند

بجنورد- استاندار خراسان شمالی از استقرار ۱۴۳ خانواده زلزله زده استان در چادر خبر داد و گفت: مسکن این خانواده ها تا ۳ ماه آینده باید تحویل داده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی شجاعی ظهر یک شنبه در جلسه ستاد بازسازی مناطق زلزله زده خراسان شمالی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با بیان اینکه ۱۴۳ خانواده در چادر زندگی می‌کنند، اظهار کرد: بازسازی مسکن این خانوارها باید در اولویت قرار گیرد.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: مسکن این خانواده‌ها باید تا سه ماه آینده تحویل داده شود ضمن آنکه اگر خانواده‌ای در چادر شرایط مساعد برای زندگی ندارد باید در منازل استیجاری به صورت موقت اسکان داده شود.

وی از اختصاص اعتبار ۶۸۰ میلیارد تومانی تسهیلات جهت احداث، بازسازی و مرمت واحدهای شهری، تجاری و روستایی خبر داد.

شجاعی همچنین از تخصیص ۴۵۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض برای مناطق زلزله‌زده خبر داد و گفت: دغدغه ما تسریع در ساخت مسکن برای این مردم است.

استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در زلزله اخیر تمام بخش‌های اجرایی استان و اجزای حاکمیت پای کار بودند و هیچ کوتاهی در این حوزه صورت نگرفته است.

وی به حوزه بانک‌ها نیز اشاره داشت و افزود: تمام بانک‌ها موظف به پرداخت تسهیلات حتی برای افرادی دارای چک برگشتی هستند.

شجاعی همچنین دستور استقرار نماینده بانک‌ها را در مناطق زلزله زده استان را داد و گفت: با استقرار نماینده بانک‌های عامل در این مناطق مردم دیگر جهت تردد مشکلی نخواهند داشت.

گفتنی است تسریع در پرداخت تسهیلات، تأمین سیمان، توجه به زیر ساخت‌های آسیب دیده از جمله مساجد، مدارس، پل‌ها و نانوایی‌ها، اسکان موقت در کانکس‌ها و منازل استیجاری از دیگر موارد مطروحه در این جلسه بود.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا