شهرستان ها

۱۵۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در ماکو ساخته می شود

ارومیه – فرماندار ماکو گفت: یک هزار و ۵۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در شهرستان ماکو در حال ساخت است.

نادر کاظمی در گفت و گو با خبرنگار مهر افزود: نهضت ملی مسکن توسط وزارت راه و شهرسازی و با کارگزاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با هدف ایجاد ثبات قیمتی در بازار مسکن، تأمین مسکن نیازمندان و تعادل‌بخشی از ابتدای دولت سیزدهم در شهرستان ماکو در حال اجراست.

رئیس کمیته تأمین مسکن شهرستان ماکو افزود: تاکنون در قالب طرح نهضت ملی مسکن یک هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی به شکل انبوه‌سازی و ۲۱۶ واحد به شکل مسکن محرومین در شهرستان ماکو در حال ساخت و ۶۸۰ واحد به شکل نوسازی بافت‌های فرسوده مساکن روستایی در حال اجرا است.

کاظمی در بیان جزئیات احداث واحدهای نهضت ملی مسکن، توضیح داد: هم‌اینک در بخش واگذاری اراضی به صورت گروهی در شهرها به تعداد یک هزار و ۵۰۰ واحد در حال اجرا بوده و واگذاری اراضی با اجاره ۹۹ ساله به صورت انفرادی و گروهی در روستاها نیز به تعداد ۴۴۳ واحد آماده واگذاری است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون دو هزار نفر متقاضی در شهرستان ماکو منتظر تخصیص زمین برای ساخت مسکن هستند گفت: در دومین سفر استاندار آذربایجان غربی به شهرستان ماکو در جلسه شورای تأمین مسکن استان که در شهرستان ماکو تشکیل شد با دستور استاندار آذربایجان غربی زمین‌های مازاد امور آب، گمرک و منابع طبیعی به مسکن ملی تخصیص یافت که بعد از طی مراحل اداری به متقاضیان واگذار خواهند شد.

فرماندار ماکو اضافه کرد: برای هر واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در شهرستان ماکو توسط دولت سیزدهم ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا