شهرستان ها

۱۶۰ شکایت در درگاه ملی مجوزها ثبت شده است

اردبیل- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: ۱۶۰ مورد شکایت از سوی متقاضیان محوز کسب و کار در درگاه ملی مجوزها در استان اردبیل ثبت شده است.

یعثوب نژادمحمد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: از زمان آغاز به کار درگاه ملی مجوزها ۲۸ هزار و ۸۸۸ درخواست صدور مجوز سرمایه گذاری در استان به ثبت رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: درگاه ملی مجوزها تحت مدیریت هیأت مقررات زدایی و تسهیل مجوزهای کسب و کار است و این درگاه تنها مرجع رسمی اعلام شرایط در این حوزه است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل بیان کرد: متقاضیان سرمایه گذاری می‌توانند با استفاده از این درگاه از طریق اینترنت طی مدت زمانی ۴۸ ساعت الی ۱۵ روز صاحب مجوز کسب و کار خود شوند.

نژادمحمد با اشاره به اینکه با راه اندازی درگاه ملی مجوزهای کسب و کار امضاهای طلایی بی اعتبار شد، تصریح کرد: با صدور اینترنتی مجوزهای کسب و کار دیگر اثری از امضای طلایی و بروکراسی نخواهد ماند.

وی راه اندازی این درگاه را اقدامی بسیار ارزشمند توصیف کرد و گفت: این فرآیند مانع از وقوع فسادهایی که در پشت امضاهای طلایی وجود داشت، شده و زمینه تسریع خدمت رسانی به مردم، کاهش زمان، تسهیل فرایند صدور مجوزهای کسب و کار، سهولت در ثبت کسب و کار توسط اشخاص و رسمی شدن فعالیت‌ها را فراهم کرده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل با اشاره به اینکه از زمان آغاز به کار درگاه ملی مجوزها، در استان اردبیل در مجموع ۲۸ هزار و ۸۸۸ درخواست صدور مجوز سرمایه گذاری در درگاه مذکور به ثبت رسیده است، افزود: از این رقم ۱۵ هزار و ۹۱۷ مورد مجوز سرمایه گذاری صادر و یک هزار و ۵۹۴ مورد از متقاضیان انصراف داده اند.

نژادمحمد با بیان اینکه مابقی درخواست‌ها در مرحله استعلام و صدور مجوز است، اظهار کرد: در این فرآیند. ۱۶۰ مورد شکایت از سوی متقاضیان مجوز کسب و کار در درگاه ملی مجوزها ثبت شده است.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی اردبیل با اشاره به اینکه سه نوع مجوز خانگی، صنفی و دستگاهی داریم، ادامه داد: فعالان اقتصادی می‌توانند بدون مراجعه حضوری و طی فرآیندی از قبل تعریف شده و صرف هزینه مشخص در طول دوره زمانی معین، با مراجعه به آدرس اینترنتیmojavez.ir . www وارد درگاه کسب و کار شده و ثب اطلاعات کنند.

نژادمحمد ادامه داد: با استفاده از این سایت متقاضیان می‌توانند کسب و کار مورد نظر را جستجو و راهنمای دریافت آن را مطالعه کنند و شرایط و مدارک لازم را نیز برای دریافت مجوز مهیا کنند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا