شهرستان ها

۱۶۰ هزار واکسن در استان زنجان تزریق شده است

زنجان-رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به تزریق واکسن کرونا در استان زنجان اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از ۱۶۰ هزار واکسن در استان زنجان تزریق شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز قزلباش ظهر یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران به تزریق واکسن کرونا در استان زنجان اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از ۱۶۰ هزار واکسن در استان زنجان تزریق شده است.

وی بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان تاکید کرد و ابراز داشت: طی روزها و هفته‌های آینده میزان بیشتری واکسن تزریق کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: گروه‌های پر خطری که هنوز مراجعه نکردند باید برای تزریق واکسن مراجعه کنند و۲۰ درصد افراد بالای ۸۰ سال هنوز برای واکسیناسیون مراجعه نکردند.

قزلباش تاکید کرد: هنوز نتایج مطالعه واکسن کنژوله در هفت استان منتشر نشده و تزریق این واکسن ادامه دارد.

قزلباش با بیان اینکه پس از اتمام واکسیناسیون افراد بالای ۶۰ سال، گروه‌های پر خطر و دارای بیماری خاص و معرض آسیب در اولویت واکسیناسیون قرار می‌گیرند، افزود: منتظر دستورالعمل وزارت بهداشت در این زمینه هستیم.

وی با بیان اینکه ارائه سهمیه واکسن به استان‌ها متناسب با جمعیت و گروه‌های هدف است، ابراز کرد: استان زنجان به دلیل تامین کننده واکسن منطقه شمالغرب و شمال کشور در تلاش است واکسن را عادلانه توزیع کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تصریح کرد: طبق آمار روز تعداد فوتی‌ها در زنجان پایین است چرا که هنوز تعداد بستری‌ها در استان افزایش چشمگیری ندارد.

قزلباش با بیان اینکه با افزایش تعداد افراد سرپایی، تعداد بستری‌ها و بدحال شدن حال افراد بیشتر شده و مرگ و میر نیز افزایش خواهد یافت، افزود: در حال حاضر در اول بحران و پیک پنجم هستیم.

وی یاد آورشد: دو نوع واکسن سینوفارم و برکت در حال تزریق است و مردم می‌توانند به انتخاب خود یکی از این دو نوع واکسن را دریافت کنند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا