شهرستان ها

۱۶۶ هزار متر مربع به فضای حوزه‌های علمیه استان بوشهر اضافه شد

بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: ۱۶۶ هزار متر مربع به فضای حوزه‌های علمیه استان بوشهر اضافه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری عصر چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بوشهر اظهار داشت: در حوزه سخت‌افزاری کارهای خوبی در حوزه‌های علمیه استان بوشهر صورت گرفته است.

وی از افزایش ۱۶۶ هزار متر مربعی فضای حوزه‌های علمیه برادران و خواهران در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: استان بوشهر در سطح کشور به لحاظ سخت افزاری نمونه است و شاهد بهبود وضعیت در استان نیز هستیم.

امام جمعه بوشهر به درخشش طلاب استان بوشهر در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و ادامه داد: حوزه علمیه بوشهر باید حوزه نمونه جنوب کشور و بلکه حوزه خلیج فارس شود.

وی با تاکید بر اینکه طلاب حوزه علمیه استان بوشهر باید در تراز مکتب اسلام و اهل بیت باشند خاطرنشان کرد: باید به گونه‌ای حرکت شود که در افق ۱۴۲۰ ده‌ها مجتهد و مؤلف در استان داشته باشیم.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه حوزه علمیه بوشهر بایستی برای جهان اسلام تولید فکر کند افزود: حوزه علمیه باید تحصیل آن منجر به تولید علم و معارف اسلامی و تبلیغ شود

وی بر حضور طلاب و روحانیون در مناطق محروم استان تاکید کرد و گفت: در جاهایی که خانه عالم وجود ندارد اقدام به احداث خانه عالم شود و مساجد و روستاهای استان نباید خالی از روحانی باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر تاکید کرد: همچنین گروه‌های جهادی فرهنگی به این مناطق محروم اعزام و کار فعالیت تبلیغی فرهنگی خود را انجام دهند.

در این مراسم حجت الاسلام محمد عوض پور به عنوان مدیر جدید مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بوشهر معرفی و از تلاش‌ها و زحمات دو ساله حجت‌الاسلام علی آذرشب مدیر سابق این مدرسه تقدیر شد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا