شهرستان ها

۱۷۰۰ کارخانه در شهرک‌های صنعتی استان سمنان قرار دارد

سمنان- استاندار سمنان با بیان اینکه این استان دارای ۱۹ شهرک صنعتی است، گفت: یک هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی تولیدی که نقش بسزایی در اشتغال استان دارند، در شهرک‌های صنعتی فعال هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی ظهر یکشنبه در نشست ستاد رونق تولید استان سمنان به میزبانی استانداری با بیان اینکه اولویت اصلی ما در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، حفظ و ارتقا وضعیت موجود در صنعت استان است و باید به صورت خاص برای آن برنامه‌ریزی کنیم، ابراز کرد: سیاست اصلی و اولویت اول ما در بحث صنعت استان، حفظ و ارتقا وضعیت موجود است و پس از انجام اقدامات مؤثر در این حوزه، از حضور سرمایه گذاران جدید در استان نیز استقبال خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی و اقتصادی در ۱۹ شهرک صنعتی استان استقرار دارند، تاکید کرد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، تاکنون فعالیت خوبی داشته که نیاز است در راستای تحقق شعار سال و عمل به تأکیدات ریاست محترم جمهوری، تلاش بیشتری در دستور کار این ستاد قرار گیرد.

ضرورت تقویت کارخانجات با ماشین آلات به روز

استاندار سمنان با بیان اینکه بانک‌های عامل استان نیاز است تا برای جلسه آینده تلاش مضاعفی در حوزه پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی داشته باشند، تاکید کرد: در مسیر حمایت و تقویت صنعت در استان و رفع مشکلات موجود، علاوه بر تلاش بیشتر و ویژه بانک‌های عامل، باید از ظرفیت و پتانسیل فرمانداران و مدیران حوزه شهرستان‌ها استفاده کنیم تا بتوانیم در بحث تسهیلات رونق تولید نیز در کشور پیشرو باشیم.

هاشمی با بیان اینکه کمبود آب از مشکلات استان است، تاکید کرد: مصرف ۸۹ درصدی منابع آبی استان در بخش کشاورزی، باید مدیریت و اصلاح شود همچنین مدیریت پساب واحدهای صنعتی و شهرک‌های صنعتی استان از دیگر راهکارهای برون رفت از مشکل کم آبی و توسعه صنعت استان است که باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به ضرورت تقویت کارخانجات با ماشین آلات به روز، افزود: واحدهای تولیدی که در تملک بانک قرار داشته و یا به دلیل نبود نقدینگی و فرسودگی ماشین آلات، با مشکل روبرو بوده و راکد هستند، باید تقویت و تعیین تکلیف شوند تا بتوانیم از حداکثر ظرفیت واحدهای صنعتی استان استفاده کرده و شاهد رفع موانع و مشکلات در حوزه تولید و صنعت در استان باشیم.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا