شهرستان ها

۱۹ بیمار کرونایی در آذربایجان غربی جان خود را از دست دادند

ارومیه – رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی از فوت ۱۹ نفر در آذربایجان غربی طی ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ خبر داد.

جواد آقازاده در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه وضعیت شیوع کرونا در استان همچنان نامناسب بوده به طوری که طی ۲۴ ساعت گذشته نیز تعداد مبتلایان، چهار رقمی بوده و به هزار و ۵۳ نفر رسیده است، افزود: از این تعداد، حدود ۲۴۰ نفر در مراکز درمانی آذربایجان غربی بستری شده اند که این رقم نیز همچنان بالاست.

وی با اشاره به اینکه با اضافه شدن این تعداد، کل بستری‌شدگان سندرم حاد تنفسی در استان به هزار و ۷۰۳ نفر رسیده است، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۹ نفر در اثر کرونا جان خود را از دست داده اند که با اضافه شدن این تعداد، کل فوتی‌ها به ۶ هزار و ۳۹۱ نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی از بستری بودن ۳۰۸ نفر از بیماران کرونایی در بخش‌های مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی آذربایجان غربی خبر داد و ادامه داد: از این تعداد ۵۰ نفر با استفاده از ونتیلاتور تنفس می‌کنند.

آقازاده در خصوص واکسیناسیون کرونا در استان عنوان کرد: تاکنون ۲ میلیون و ۱۱۶ هزار دز واکسن کرونا در آذربایجان غربی تزریق شده است.

وی با بیان اینکه یک میلیون و ۶۳۶ هزار نفر در استان، حداقل یک دُز واکسن کرونا را دریافت کرده اند، اضافه کرد: همچنین ۵۲۰ هزار نفر در آذربایجان غربی، دُز دوم واکسن را تزریق کرده اند.

وی اضافه کرد: با این آمار، طبق آخرین برآورد ۲ میلیون و ۱۵۷ هزار دز واکسن در آذربایجان غربی تزریق شده که روند مناسبی را نشان می‌دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: طبق تصمیم‌های ستاد مقابله با کرونا، افراد متولد ۱۳۸۸ و پیش از آن می‌توانند با ثبت نام در سامانه سلامت، واکسن خود را دریافت کنند.

تاکنون بیش از ۵۸ میلیون دز واکسن در کشور تزریق شده که سهم آذربایجان غربی ۳.۷ درصد است.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا