شهرستان ها

۲میلیارددلار کالا از بندرلنگه به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شد

بندرعباس – مدیرکل گمرکات غرب هرمزگان گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون افزون بر ۲ میلیون و ۴۹ هزار تن کالا به ارزش۲ میلیارد و ۷۵۵ میلیون دلار از گمرک بندرلنگه به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ناصر نوروزی بیان داشت: این کالاها بیشتر شامل میوه و تره بار، خشکبار، ظروف و مصنوعات پلاستیکی و فلزی و نمک صنعتی و مصالح ساختمانی و قیر و محصولات نفتی و پتروشیمی و انواع مصالح ساختمانی بوده است.

وی عنوان کرد: این میزان صادرات که به مقصد کشورهای امارات، قطر و حاشیه خلیج فارس بارگیری شده، نسبت به مدت مشابه از لحاظ دلاری ۱۴۵ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرکات بندرلنگه اظهارداشت: همچنین در این مدت ۶۶ هزار تن کالا به ارزش افزون بر ۱۵۷ میلیون دلار وارد گمرک بندرلنگه شده است که در مقایسه با سال گذشته افزایش ۸۵ درصدی از لحاظ دلاری دارد.

وی از بندرلنگه به عنوان قطب ترانزیت جنوب بویژه ترانزیت خودروهای خارجی یاد کرد و افزود در ۹ ماهه سالجاری خدمات ترانزیت کالا افزون بر ۱۴۹ هزار تن از گمرک بندرلنگه به کشورهای هدف انجام شده است که به علت همین خدمات مناسب و حضور شبانه روزی کارکنان، نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ حدود ۵۰ درصد افزایش نشان می دهد.

نوروزی درآمد اداره کل گمرک بندر لنگه را در این مدت یک هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال ذکر کرد که نسبت به مدت مشابه ۵۷ درصد افزایش نشان می دهد.

وی با قدردانی از تلاش همکاران خود به علت حضور با تعداد کم اما تمام وقت و انجام وظیفه به منظور جلوگیری از ایجاد تعلل و ایستایی در امر خدمت رسانی به مردم و کشور در برهه حساس کنونی، جنگ اقتصادی تحمیلی و با وجود کرونا، سازمان گمرک را به عنوان پیشگام در خدمات با همکاری دیگر سازمان‌های مرتبط با امر تجارت معرفی کرد.

گمرکات غرب هرمزگان شامل گمرک بندرلنگه، گمرک کنگ، گمرک چارک، گمرک آفتاب، گمرک شیو، گمرک منطقه ویژه انرژی بر پارسیان، گمرک سیری، گمرک لاوان و همچنین گمرک مسافری است.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا