شهرستان ها

۲۰۰ هکتار از مزارع تفتان سیستان و بلوچستان زیر کشت گیاهان دارویی رفت

مدیر جهاد کشاورزی تفتان سیستان و بلوچستان گفت: ۲۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان امسال به منظور استفاده بهینه از منابع آبی به کشت گیاهان دارویی اختصاص یافته است.

یک مسئول:


به گزارش ایلنا، فضل الله  کردی اظهار داشت: در راستای تغییر الگوی کشت، مدیریت منابع آبی امسال بیش‌از ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تفتان به زیر کشت گیاهان دارویی نظیر زعفران، گل محمدی، آویشن باغی، سرخارگل، گل گاو زبان، زیره سبز و چای ترش رفته که نسبت به پارسال ۲۰ درصد رشد داشته است.

وی بیان کرد: با هدف ترویج توسعه کشت گیاهان دارویی، ۲ تن بذر و ۱۰۰ هزار نهال بصورت رایگان به کشاورزان شهرستان تفتان تحویل شده است.

مدیرجهاد کشاورزی تفتان تصریح کرد: با سرمایه گذاری بیش‌از ۱۰ میلیارد ریال، پنج کارگاه عرق گیری و گلاب گیری نیمه صنعتی و سنتی در این شهرستان راه‌اندازی شده است.

وی افزود: توسعه کشت گیاهان دارویی بهمراه صنایع مرتبط در منطقه، افزایش درآمد کشاورزان و اشتغالزایی را فراهم کرده است.

کردی تصریح کرد: یکی از سیاست های جهاد کشاورزی در شهرستان تفتان با توجه به کاهش نزولات آسمانی و افت سفره‌های زیر زمینی کشت و توسعه محصولات کم آب نظیر زعفران زیره، پسته، گل محمدی، کنجد و گیاهان داروئی و کاهش سطح زیر کشت محصولات آب بر مثل یونجه و هندوانه است.

وی با اشاره به اهمیت کشت گیاهان دارویی ادامه داد: خصوصیاتی همچون توقع پایین، سازگاری با انواع تنش‌ها و شرایط سخت محیطی حاکم بر اقلیم منطقه، ارزش قابل توجه اقتصادی به کشت گیاهان دارویی در منطقه بخشیده که اشتغالزایی خوبی را به همراه خواهد داشت.


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا