شهرستان ها

۲۰ درصد واحدهای تولیدی مجهز به سوخت جایگزین شده‌اند

اردبیل- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: تاکنون ۲۰ درصد واحدهای تولیدی و صنعتی در استان اردبیل مجهز به سوخت جایگزین در مواقع اضطراری شده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، رامین صادقی عصر پنجشنبه در جلسه هماهنگی تأمین سوخت واحدهای تولیدی در زمستان اظهار کرد: با توجه به اینکه استان اردبیل در انتهای خطوط انتقال گاز قرار گرفته و احتمال افت فشاز گاز در فصل سرما وجود دارد، ما واحدهای صنعتی و حتی کشاورزی را موظف کردیم تا با دقت و حساسیت واحدهای خود را مجهز به سوخت جایگزین کنند.

وی تصریح کرد: با معرفی این واحدها به شرکت نفت، به مدت ۱۵ روز ذخیره نفت گاز یا نفت کوره برای آنها تأمین می‌شود تا در فعالیت زمستانی خود دچار مشکل نشوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: با هماهنگی شرکت گاز و فرآورده‌های نفتی دغدغه صنعتگران و تولیدکنندگان در تأمین سوخت مورد نیاز رفع شده و از هم اکنون برای فصل زمستان و سرما تدابیر لازم اندیشیده شده است.

صادقی افزود: در کنار واحدهای صنعتی که باید به سوخت جایگزین مجهز شوند، اکثر نانوایی‌های اردبیل نیز به سیستم دوگانه‌سوز مجهز شدند تا امکان ارائه خدمات در صورت قطع گاز برای آنها فراهم آید.

وی ضرورت صرفه‌جویی را در مصرف گاز برای واحدهای تولیدی و صنعتی یادآور شد و خاطرنشان کرد: امیدواریم زمستان کم دغدغه‌ای را سپری کنیم تا انرژی مورد نیاز واحدهای تولیدی و صنعتی به شکل مطلوب فراهم آید.

صادقی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در مناطق سردسیری همچون اردبیل ضرورت تجهیز واحدهای تولیدی و صنعتی به سوخت جایگزین بیش از گذشته احساس می‌شود که ما در این زمینه تلاش کردیم به دغدغه واحدهای تولیدی و صنعتی پاسخگو باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از همراهی شرکت نفت برای تأمین ذخیره سوخت زمستان به ویژه نفت گاز و نفت کوره اشاره کرد و ادامه داد: با هماهنگی انجام شده در یک ماه اخیر سعی کردیم تا ذخیره‌سازی مناسب را در واحدهای تولیدی و صنعتی انجام دهیم تا در فصل سرما مشکلی از بابت قطع گاز وجود نداشته باشد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا