شهرستان ها

۲۲۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ملی شعر «ایران دل» ارسال شده است

اردبیل – مسئول آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان اردبیل گفت: ۲۲۰ اثر در دبیرخانه جشنواره سراسری شعر ترکی «ایران دل» دریافت شده است.

قاسم مزین در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: ۱۳۲ شاعر در استقبال ارزنده از جشنواره سراسری شعر ترکی «ایران دل» تعداد ۲۲۰ اثر را به دبیرخانه ارسال کردند.

وی خاطرنشان کرد: هنرمندان و شاعران با توجه به عشق و علاقه‌ای که به میهن عزیزمان دارند با الهام از سه بیت مشهور حکیم نظامی گنجوی در ستایش ایران در قالب‌های عروضی، هجایی و آزاد، استقبال شایسته‌ای از فراخوان کنگره داشتند طوری که علاوه بر شهرهای مختلف کشور، از کشورهایی همچون آذربایجان، ترکیه و هلند آثاری به دبیرخانه فرستادند.

مسئول آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان اردبیل اضافه کرد: از آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره بیشترین مشارکت به ترتیب از استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، زنجان، آذربایجان غربی و تهران است و از بین کشورهای خارجی نیز جمهوری آذربایجان بیشترین آثار را به خود اختصاص داده است.

مزین گفت: داوری آثار این کنگره توسط اساتید برجسته انجام می‌شود و اختتامیه نیز در نیمه دوم اسفندماه همزمان با بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی در اردبیل برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه آثار برگزیده در قالب کتاب مجموعه شعر «ایران دل» با نام صاحب اثر و ویرایش دبیرخانه منتشر می‌شود، تصریح کرد: جشنواره سراسری شعر ترکی «ایران دل» به همت حوزه هنری استان اردبیل و همکاری مؤسسه فرهنگی قفقاز، مرکز پژوهش‌های فرهنگی آذربایجان، رادیو برون مرزی آران صدا و سیمای مرکز اردبیل و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار می‌شود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا