شهرستان ها

۲۳ طرح اقتصاد مقاومتی در اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد

اردبیل- فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل از افتتاح و بهره‌برداری ۲۳ طرح اقتصاد مقاومتی همزمان با هفته بسیج در اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار غلامحسین محمدی اصل بعد از ظهر سه‌شنبه در نشست با خبرنگاران با گرامیداشت فرا رسیدن هفته بسیج در اردبیل اظهار کرد: این طرح‌های مهم و عام‌المنفعه با اعتباری بالغ بر ۲۳۰ میلیارد ریال در نقاط مختلف استان اردبیل بهره‌برداری و افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه صرف نظر از یک مجموعه نظامی، بسیج یک تفکر مستقل است، تصریح کرد: حرکات بسیجی در تمامی ابعاد از جمله فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصاد مقاومتی در کنار مردم بوده و خود را وقف خدمت به مردم کرده است.

رئیس ستاد گرامیداشت هفته بسیج استان اردبیل اغلب طرح‌های مورد بهره‌برداری در این هفته را مسکن محرومان، غسالخانه، طرح‌های با محوریت اشتغالزایی و طرح‌های آبرسانی به مناطق محروم و روستایی اعلام کرد و گفت: شعار امسال هفته بسیج با نام «بسیج پاره تن مردم» نامگذاری شده که در این هفته بالغ بر ۳ هزار مورد برنامه در قالب ۶۰۰ عنوان در مناطق مختلف استان اردبیل اجرایی خواهد شد.

محمدی اصل نواختن زنگ بسیج در مدارس منتخب و سامانه شاد آموزش و پرورش، برگزاری رزمایش جهادگران بسیجی، افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی و محرومیت‌زدایی، اعزام گروه‌های پزشکی و کادر درمان به مناطق محروم، پویش نذر خون، ویزیت رایگان آحاد مردم در درمانگاه‌های وابسته به سپاه، تقدیر از فعالان طرح شهید سلیمانی و تکریم از خانواده‌های شهدای مدافع سلامت، آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد مالی، برگزاری گشت محله‌محور رضویون با هدف تأمین امنیت منطقه و محله و برگزاری جشنواره جهادگران علم و فناوری از جمله برنامه‌های هفته گرامیداشت بسیج در استان اعلام کرد.

وی با درود به روح بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران و پایه‌گذاری بسیج از سوی امام راحل خاطر نشان کرد: بسیج با روحیه انقلابی‌گری از اولین روزهای تأسیس در کنار مردم بوده و در ۲ سال اخیر نیز با شیوع پاندمی کرونا ثابت کرده خود را از مردم جدا نمی‌داند و در واقع پاره تن مردم است.

محمدی اصل مشارکت بسیج در طرح‌های مهم اجتماعی از جمله رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه را یادآور شد و اضافه کرد: تاکنون هزاران بسته معیشتی، لوازم تحصیلی و کمک آموزشی دانش‌آموزی با اعتبار بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در بین نیازمندان در نقاط مختلف استان توزیع کرده است.

وی اعزام گروه‌های جهادی و اجرای طرح‌های مختلف اجتماعی به ویژه در مناطق روستایی و محروم را از عمده برنامه‌های بسیج در طول سال اعلام کرد.

محمدی اصل در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: برنامه‌های این نهاد انقلابی تنها به هفته بسیج منتهی نمی‌شود بلکه بسیج با حضور در عرصه متعدد از جمله واکسیناسیون دام و طرح بسیج همگام با کشاورز، مدرسه‌سازی، مسجدسازی و ساخت پل‌های متعدد در روستاهای مختلف استان پیشگام طرح‌های جهادی است.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل به نامگذاری ایام هفته بسیج در اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: بسیج اقتصاد مقاومتی، بسیج علم و پژوهش، بسیج عدالت و مبارزه با فساد، بسیج عزت ملی و مرزبندی با دشمن، بسیج استقلال و آزادی، بسیج سبک زندگی و بسیج معنویت و اخلاق روزهای هفته بسیج نام‌گذاری شده است.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا