شهرستان ها

۲۴۰۰ پروژه هفته کشاورزی در کشور افتتاح می شود

فریدونکنار – معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: در هفته جهاد کشاورزی ۲ هزار و ۴۳۷ طرح با اعتبار بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا سرافرازی شامگاه پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران در حاشیه افتتاح طرح پایلوت احداث و ساماندهی زیرساخت‌های منابع آب و خاک روستای نوایی محله شهرستان فریدونکنار، اظهار داشت: در سالی که مزین شده با نام جهش تولید با مشارکت مردم، بخش زیادی از این اعتبارات با همت مردم پرداخت شده است.

وی افزود: ۸۶ هزار اشتغال به‌صورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد و هزار و ۳۱۰ مورد از این طرح‌ها با بیش از ۵۰ درصد در زمینه طرح‌های ذی‌ربط بوده که افتتاح می‌شود.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: طرح جامع زیرساخت استان‌های شمالی به‌صورت الگو در سطح ۶۰۰ هزار هکتار آماده شد که در سه استان با این رویکرد که بتوانیم با اجرای کامل این طرح‌ها هدف نهایی را اجرا کنیم.

سرافرازی خاطرنشان کرد: در برنامه هفتم در بخش کشاورزی دو طرح پیشران آماده‌سازی زیرساخت‌ها در استان‌های شمالی و طرح ۲۵۰ هزار هکتاری خوزستان که مورد حمایت مقام معظم رهبری است.

وی بیان کرد: انتخاب طرح پایلوت در این منطقه به این دلیل بود که بتوانیم تأمین اعتبار کامل و اجرای آن کاری برای بخش کشاورزی انجام شود.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی یادآور شد: این طرح در ۱۴۰ هزار هکتار در دو استان شمالی تقریباً نیمه کامل شده و درصدد تکمیل آن با حمایت مسئولان هستیم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا