شهرستان ها

۲۹ زندانی جرایم غیرعمد در مشگین‌شهر آزاد شدند

مشگین‌شهر- همزمان با ماه مبارک رمضان جشن گلریزان برای آزادی ۲۹ زندانی جرایم غیرعمد در مشگین‌شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس دادگستری شهرستان مشگین‌شهر عصر سه‌شنبه در مراسم جشن گلریزان که در مسجد امیرالمؤمنین این شهر برگزار شد، با قدردانی از خیرین و اهتمام آنها برای آزادی زندانیان مالی غیرعمد اظهار کرد: این حرکت‌های معنوی می‌تواند در طول سال تداوم پیدا کند.

امیرعلی نوعی تصریح کرد: با تلاش خیرین و ستاد دیه در سال گذشته زمینه آزادی ۴۳ نفر از زندانیان مالی غیرعمد فراهم شد و در کنار آن همراهی گروه‌های مختلف مردمی و خیرخواهانه را برای آزادی زندانیان شاهد بودیم.

وی گفت: از محل جمع‌آوری کمک‌های خرد مردمی و تلاشی که خیرین و گروه‌های کمک‌کننده در مشگین‌شهر داشتند، در مجموع سال گذشته ۵۳ نفر از محکومان مالی نیز که محکومیت آنها ارقام پایینی بوده، از زندان آزاد شدند که پرداختی خیرین در این زمینه ۸۵۰ میلیون تومان بوده است.

رئیس دادگستری شهرستان مشگین‌شهر افزود: با برگزاری جشن گلریزان در ماه مبارک رمضان امسال ۲۹ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد آزاد شده و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

نوعی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برای آزادی این زندانیان ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بدهی و یا طلب این زندانیان پرداخت شده و با جلب رضایت شاکیان فرصت آزادی زندانیان شکل گرفته است.

وی اضافه کرد: در جریان برگزاری جشن گلریزان امسال ۱۰ میلیارد ریال نیز کمک‌های خیرین و عموم مردم جمع‌آوری شد تا در آستانه عید سعید فطر فرصت آزادی برای تعداد دیگری از زندانیان جرایم غیرعمد نیز مهیا شود.

نوعی بیان کرد: خیرخواهی مردم مشگین‌شهر به حدی قابل تقدیر است که حتی برخی زوجین در آستانه ازدواج و یا خانواده‌های متوفیان هزینه‌های برگزاری مراسم خود را به آزادی زندانیان اختصاص دادند.

رئیس دادگستری شهرستان مشگین‌شهر ادامه داد: تلاش ما بر این است تا در آستانه عید سعید فطر با جمع‌آوری کمک‌ها و نذورات مردم بتوانیم بخش دیگری از زندانیان مالی غیرعمد را آزاد کرده و به آغوش خانواده‌هایشان برگردانیم.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا