شهرستان ها

۲ تصفیه خانه فاضلاب تا ۹ ماه آینده در کرمانشاه افتتاح خواهد شد

کرمانشاه- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: ۲ تصفیه خانه فاضلاب تا ۹ ماه آینده در این استان افتتاح خواهد شد.

علیرضا کاکاوند در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تأمین آب روستا برخلاف شهر تنها از یک منبع صورت می‌گیرد، لذا با توجه به این موضوع در صورت سرقت ترانس، کابل، تابلو برق و شیر پروانه آب روستای مربوطه قطع می‌شود.

وی افزود: حتی با وجود فراهم بودن کالاهای مذکور در انبار شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه کار گذاشتن این تجهیزات در عمق ۳۰۰ متری حداقل ۲۴ ساعت زمان برده و در نتیجه قطعی برق را در پی دارد، البته پمپ‌های آب از یک شرکت تبریزی خریداری شده که مدت زمان رسیدن آن به کرمانشاه بر زمان مذکور اضافه می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: با توجه به اینکه بودجه سالیانه ادارات در سال قبل بسته می‌شود، تنها یک ردیف بودجه برای آب شهرها به نام تنش آبی در حد یک و نیم میلیارد تومان برای یک سال در نظر گرفته شده که در سال قبل این مبلغ هشت میلیارد تومان بسته شد، با توجه به قطعی‌های اخیر آب و خشکسالی تاکنون یک صد و ۱۲ و نیم میلیارد تومان هزینه شده است.

کاکاوند با بیان اینکه مشکل آب شرب روستاهای استان کرمانشاه تا پایان سال جاری حل می‌شود، تصریح کرد: ۷۰ حلقه چاه، مخازن خطوط انتقال و شبکه توزیع باید برای این روستاها در نظر گرفته شود که در کل اعتبارات خوبی معادل بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان تا به حال برای استان کرمانشاه در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به بودجه آب و فاضلاب استان کرمانشاه در ۱۰ سال گذشته افزود: در این مدت تنها هفت میلیارد تومان بودجه برای شهر کرمانشاه در نظر گرفته شده بود.

به گفته کاکاوند موضوع فاضلاب شهر کرمانشاه در مرحله تهیه اسناد بوده که عملیات اجرایی مدول دوم تصفیه خانه شهر کرمانشاه که به مدت یازده سال پروژه آن تعطیل شده بود در سال جاری آغاز می‌شود، البته ۲ تصفیه خانه فاضلاب دیگر در سطح استان کرمانشاه در کمتر از ۹ ماه آینده افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به اعتبار بخش فاضلاب روستایی بیان کرد: در پنج سال گذشته ردیف بودجه‌ای تنها برای ۶۰ روستا در کشور در نظر گرفته شده که سه مورد از این روستاها در استان کرمانشاه است، تا زمانی که این سه پروژه تمام نشده نمی‌توان عملیات اجرایی فاضلاب روستاهای دیگر را در دستور کار قرار داد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا