شهرستان ها

۲ هزار و ۲۵۲ واحد نانوایی در اردبیل به کارتخوان هوشمند مجهز شدند

اردبیل- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: ۲ هزار و ۲۵۲ واحد نانوایی در سطح استان برای جلوگیری از تخلفات حوزه نان به کارتخوان هوشمند مجهز شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، رامین صادقی بعدازظهر شنبه در جلسه ساماندهی آرد و نان استان اردبیل اظهار کرد: برای جلوگیری از تخلف در حوزه آرد تا به امروز تعداد ۲ هزار و ۲۵۲ واحد نانوایی در سطح استان به کارت‌خوان هوشمند مجهز شده‌اند.

وی بیان کرد: بازرسی هوشمند و هدفمند، شناسایی سریع واحدهای نانوایی که ساعات کاری را رعایت نمی‌کنند، کنترل آسان زمان شروع به فعالیت نانوایان، شناسایی واحدهای نانوایی که تراکنش‌های خارج از عرف داشته و تخلف عرضه خارج از شبکه می‌کنند، نقاط قوت استفاده از کارت‌خوان هوشمند است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به بازرسی‌های مستمر از نانوایی‌ها در طول هفته و روزهای جمعه افزود: در ۵ ماه گذشته ۲۳۵ پرونده تخلف اعم از کم فروشی، عرضه خارج از شبکه و گران‌فروشی با ارزش ریالی بیش از ۱۳ میلیارد ریالی در استان اردبیل تشکیل شده است.

صادقی بیان کرد: تعداد ۲ هزار و ۵۶۳ واحدهای نانوایی اعم از یارانه‌ ای نوع یک و دو در سطح استان فعال هستند که از این مجموع یک هزار و ۱۰۶ واحد مربوط به مرکز استان بوده و اکثراً از آرد یارانه‌ ای نوع یک استفاده می‌کنند.

وی به قطع موقت سهمیه آرد ۶۳ نانوایی اشاره کرد و ادامه داد: همچنین معرفی ۶۳ نفر از نانوایان به دوره توجیهی و آموزشی و تعدیل و کسر از سهمیه ۸۷ مورد نیز از اقدامات معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت در طول ۵ ماه گذشته بوده است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا