شهرستان ها

۳۰۳ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان ایلام بستری هستند

ایلام-رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: در حال حاضر ۳۰۳ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان ایلام بستری هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کریمیان ظهر شنبه در جلسه ستاد کرونا در ایلام اظهار کرد: در استان ایلام از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا امروز، تعداد ۵۶ هزار و ۷۵۹ نفر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

وی گفت: متاسفانه تعداد یک هزار و ۱۷ نفر از هم استانی‌هایمان نیز جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام اظهار کرد: همچنین در حال حاضر تعداد ۳۰۳ بیمار مبتلا به کرونا در سطح بیمارستان‌های استان بستری هستند و مراحل درمان و مراقبت‌های مربوطه به آنان در حال طی شدن است.

کریمیان افزود: تعداد ۵۵ هزار و ۱۲۵ مورد نیز از بیماران مبتلا به کرونا در سطح استان بهبودی کامل یافته‌اند.

وی اظهار کرد: در استان ایلام طی مردادماه تعداد ۳۰ هزار و ۳۰۴ مورد از افراد مشکوک به کرونا نمونه گیری شده که از این رقم تعداد هشت هزار و ۸۴۵ مورد مثبت اعلام شده و تعداد ۲ هزار و ۷۷۶ نفر نیز در بیمارستانها بستری شده و متأسفانه تعداد ۹۴ نفر از هم استانی‌هایمان به واسطه ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: همچنین از اول لغایت بیستم شهریورماه نیز تعداد ۲۳ هزار و ۱۸۳ مورد نمونه گیری انجام شده و تعداد پنج هزار و ۳۹۵ مورد مثبت کرونا و تعداد یک هزار و ۵۴۹ نفر در بیمارستان‌های استان بستری شده و ۹۹ مورد فوتی در این مدت ذکر شده داشته‌ایم.

کریمیان عنوان کرد: در مقایسه ۲۳ مرداده ماه تا پنجم شهریورماه نسبت به ششم لغایت نوزدهم شهریورماه، تعداد نمونه گیری ها ۲۳ درصد کاهش، تعداد مبتلایان ۱۹ درصد کاهش، تعداد بستری‌ها ۳۰ درصد کاهش و تعداد فوتی‌ها نیز تفاوت محسوسی نداشته است.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا