شهرستان ها

۳۳۰ طلبه موفق به دریافت مدرک سطح ۲ از حوزه علمیه کوثر ورامین شدند

ورامین- مدیر حوزه علمیه خواهران کوثر (س) گفت: تاکنون ۳۳۰ طلبه موفق به دریافت مدرک سطح دو از حوزه علمیه کوثر ورامین شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، طاهره شاکری صبح دوشنبه و همزمان با دهه ولایت و امامت در نشست هم اندیشی حوزه علمیه خواهران کوثر (س) ورامین که با حضور حجت الاسلام سید محسن محمودی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران، حسین نوش آبادی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، شهردار و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر و مسئولان، مسئول بسیج طلاب و روحانیون و امنای حوزه برگزار شد، طی سخنانی با ارائه گزارشی از عملکرد حوزه گفت: حوزه کوثر از سال ۱۳۷۵ توسط آیت الله محمودی تأسیس شد.

وی گفت: این حوزه تاکنون ۳۳۰ طلبه موفق به دریافت مدرک سطح دو داشته است.

مدیر حوزه علمیه خواهران کوثر (س) افزود: کسب رتبه اول کشوری در رشته فلسفه و کلام و کسب رتبه الف استعدادهای برتر توسط برخی اساتید، کسب رتبه چهارم کشوری در دوازدهمین همایش علامه حلی، ارسال مقالات پژوهشی و داشتن بیش از ۱۰۰ پایان نامه برتر از توفیقات این حوزه طی سال‌های گذشته بوده است.

وی برپایی همایش‌های علمی، فرهنگی، مسابقات قرآنی، همکاری با دستگاه‌های مختلف، برپایی غرفه در مناسبت‌های مختلف، و پاسخگویی به سوالات و نیازهای تبلیغی را از دیگر فعالیت‌های این حوزه ذکر کرد.

شاکری با اشاره به اینکه بسیاری از اساتید حوزه‌های علمیه شهرهای مجاور از فارغ التحصیلان این حوزه هستند، گفت: نظر به اینکه حوزه پشتوانه مالی ندارد و از طلاب نیز هزینه‌ای دریافت نمی‌شود باید امورات حوزه توسط خیرین تأمین شود.

دستگاه‌های تبلیغی مشوق تحصیل در حوزه علمیه باشند

حجت‌الاسلام محمودی نایب رئیس امنای حوزه با اشاره به جایگاه حوزه و طلاب به عنوان سربازی حضرت ولی عصر (عج) از مسئولان و دستگاه‌های تبلیغی خواست مشوق حضور جوانان علاقمند برای تحصیل در حوزه باشند.

وی با انتقاد از برخی مسئولان گفت: بعضی مسئولان علیرغم اظهار شعارهای فرهنگی توجه لازم به حوزه‌ها را ندارند چرا نباید برای جذب در آموزش و پرورش برای کلاس‌های دینی و قرآن اولویت با طلاب باشد.

محمودی خواستار استفاده دستگاه‌ها از ظرفیت حوزه شد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا