شهرستان ها

۳۵۷ راهبر برای رفع فقر مطلق در استان بوشهر معرفی شدند

بوشهر- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: ۳۵۷ راهبر برای رفع فقر مطلق در استان بوشهر معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر پورات صبح سه‌شنبه در نشست بررسی مصوبه‌های شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر اظهار داشت: پیوست نگاری فرهنگی، اجتماعی، توسعه اقتصادی و صنعتی باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: در راستای مقابله با آسیب‌های اجتماعی در استان بوشهر اقدامات خوبی صورت گرفته و با راه‌اندازی سامانه حامی برای فقرزدایی ۳۵۷ راهبر و ۲ هزار و ۳۴۰ نفر برای رفع فقر مطلق معرفی شدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به اجرای طرح دوشنبه‌های اجتماعی در استان بیان کرد: پویش ادامه راه مولا علی علیه‌السلام برای کمک معیشتی به خانواده‌های نیازمند از دیگر برنامه‌ها است.

وی با اشاره به اعزام کاروان تماشاخانه به ۱۰ شهرستان اضافه کرد: طرح توسعه و تحول اجتماع محور و ۲۰۲۰ در ۳۳ محله کم برخوردار استان بوشهر و طرح بیمه رایگان در مناطق کم برخوردار از دیگر برنامه‌ها است.

لزوم تقویت اعتماد عمومی

پورات با اشاره به بررسی چالش‌ها و راهکارهای ارتقای وضعیت اجتماعی و فرهنگی خاطرنشان کرد: از مهمترین چالش‌های اجتماعی فرهنگی می‌توان به تمایل نداشتن به ازدواج به هنگام، طلاق، بیکاری، اعتیاد و ناامیدی به آینده اشاره کرد.

وی مشکلات اقتصادی، مسئله مسکن، بیکاری جوانان، کاهش ارتباط کلامی و احساسی میان افراد، شکوفا نشدن ظرفیت‌های اشتغال استان، نداشتن مهارت‌های لازم برای جذب در مشاغل صنعتی را عوامل ایجاد کننده چالش‌های یاد شده دانست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر افزود: تقویت اعتماد عمومی مردم نسبت به عملکرد دستگاه‌های مختلف، بهبود عوامل عملکردی و فرایند ادارات با تأکید بر سلامت سازمانی، بهینه‌سازی الگو مصرف، غنی‌سازی اوقات فراغت اقشار مختلف جامعه، تحکیم بنیاد خانواده، ارتقای سلامت جسمانی، روانی، اخلاقی و روحی، بهینه‌سازی سبک زندگی اقشار جامعه و کیفیت بخشی وسایل ارتباط جمعی استان باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

توجه به پیوست نگاری فرهنگی اجتماعی

وی بر توجه به پیوست نگاری فرهنگی، اجتماعی، توسعه اقتصادی و صنعتی تأکید کرد و گفت: ارتقای مدیریت شهری، مناطق روستایی و مبارزه با حاشیه‌نشینی و مراکز آسیب‌زا و گسترش مراکز فرهنگی، هنری، ورزشی در شهرها و روستاها باید در دستور کار قرار گرفته شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر بافت فرهنگی مذهبی استان و پایبندی مردم به آموزه‌های دینی را یک فرصت مهم دانست و خاطر نشان کرد: وجود تأسیسات گردشگری دریایی، اسکله و امکانات شیلات و تأسیسات صنایع نفت، گاز و پتروشیمی برای فراهم شدن اشتغال جوانان به‌عنوان فرصت باید در اولویت قرار بگیرد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا