شهرستان ها

۳ بیمار کرونایی در استان سمنان فوت شدند/ ۸۶درصد مردم واکسن زدند

سمنان- استاندار سمنان با بیان اینکه در روزهای اخیر شاهد کاهش ابتلا و بستری بیماران کرونایی در استان بوده‌ایم، گفت: علی رغم این شرایط متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته سه بیمار کرونایی فوت شدند.

سید محمد رضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به شرایط کرونا در استان سمنان، تاکید کرد: همزمان با نشست کرونای کشور، امروز ستاد مقابله با کرونا در سطح استان تشکیل جلسه داد و متأسفانه دو شهرستان شاهرود و دامغان همچنان در وضعیت قرمز باقی ماندند.

وی با بیان اینکه دو شهرستان استان سمنان شامل سمنان و گرمسار در وضعیت نارنجی قرار دارند، افزود: چهار شهرستان دیگر شامل میامی، سرخه، مهدی شهر و آرادان شاهد وضعیت زرد کرونایی هستند لذا از مردم می‌خواهیم که رعایت پروتکل‌ها را مد نظر خودشان قرار دهند.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط کسبه

استاندار سمنان با بیان اینکه بازاریان همچنان که مشغول به کسب و کار هستند، می‌بایست پروتکل‌ها را رعایت کنند تا بتوانیم به سمت وضعیت مطلوب حرکت کنیم، بیان داشت: در صورت عدم رعایت مسائل و پروتکل‌های مرتبط با کرونا، قطعاً وضعیت ما در سطح استان نگران کننده خواهد شد.

هاشمی با بیان اینکه در بحث استفاده از واکسن در دز اول از میانگین کشور بالاتر هستیم، گفت: میانگین کشور برای افراد بالای ۱۲ سال هم اکنون ۸۱ درصد است اما در سطح استان سمنان این شاخص به ۸۶ درصد نیز رسیده است.

وی با بیان اینکه در دز دوم نیز به همت دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود از میانگین کشوری بالاتر هستیم، ابراز کرد: حتی اگر ۱۰۰ درصد مردم استان واکسینه شوند اما پروتکل‌ها رعایت نشود جای نگرانی وجود دارد لذا واکسیناسیون حتماً باید با رعایت پروتکل‌ها، فاصله اجتماعی و … همراه باشد تا نتایج بهتری بگیریم.

تابع ستاد ملی کرونا هستیم

استاندار سمنان با بیان اینکه در مقوله مدارس، تابع دستورالعمل ستاد ملی کرونا هستیم، گفت: به مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز اعلام شده که هر تصمیمی در ستاد ملی گرفته شود، لازم الاجرا است و بر اساس رنگ بندی می‌بایست شرایط لحاظ شود.

هاشمی با بیان اینکه واکسیناسیون دانش آموزان استان سمنان نیز خوشبختانه با همت مسئولان ذی صلاح از میانگین کشوری بالاتر هستیم، گفت: استقبال خوبی از واکسن در بین دانش آموزان شده و لازم است آن دسته از خانواده‌هایی که موفق به دریافت واکسن برای فرزندان شأن نشده‌اند، سریعاً اقدام کنند زیرا بحث مدارس برای ما بسیار اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه متأسفانه کرونا در بین برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی استان سمنان نیز عادی شده است، بیان کرد: تیم بازرسی فقط برای ادارات منظور شده که بازدید میدانی‌ها در بین نهادها و ارگان‌ها صورت گیرد تا شاهد رعایت کامل پروتکل‌ها باشیم. از سوی دیگر در این بازرسی‌ها اگر اداراتی مسائل و پروتکل‌ها را رعایت نکنند، حتماً به آنها تذکرات داده می‌شود زیرا از مسئولان توقع بیشتر است.

استاندار سمنان با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته سه بیمار کرونایی در سطح استان جان خود را از دست دادند، بیان داشت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی همه مردم الزامی است لذا برای کمک به کادر درمان که ۲۰ ماه است خالصانه تلاش دارند، می‌بایست همراهی کرد در پایان نیز باید گفت کرونا مقوله‌ای است که نباید عادی انگاری شود و می‌بایست همه با تمام توان در برابر آن ایستادگی کنیم.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا