شهرستان ها

۴۰۰ حلقه چاه غیر مجاز در استان زنجان مسدود می‌شود

زنجان-مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با بیان اینکه طی سالجاری ۴۰۰ حلقه چاه غیر مجاز در استان زنجان مسدود می‌شود، گفت: تاکنون ۳۵ حلقه چاه غیر مجاز در استان مسدود شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل افشاری بعد از ظهر سه شنبه در جلسه شورای آب در محل استانداری زنجان گفت: شرکت آب منطقه‌ای زنجان برای عبور از خشکسالی برنامه‌های سازگاری با کم آبی را در دستور کاری خود دارد.

وی اظهار کرد: به سازمان جهاد کشاورزی استان اعلام شده تا کشاورزان را نسبت به کشت محصولات کم آبر تشویق کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با بیان اینکه طی سالجاری ۴۰۰ حلقه چاه غیر مجاز در استان مسدود می‌شود، گفت: تاکنون ۳۵ حلقه چاه غیر مجاز در استان مسدود شده است.

افشاری با بیان اینکه از سال ۷۶ تاکنون میزان منابع آبی دشت ابهر با کاهش مواجه بوده است، تاکید کرد: برای خروج از بحران دشت ابهر تمام چاه‌های غیرمجاز مسدود شود.

وی افزود: شهرستانهای ماهنشان و طارم فاقد آبخوان هستند و این شهرستانها بیشتر از رودخانه قزل‌اوزن و سرشاخه‌هایی که به شهرستان‌ها جاری است تغذیه می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان بر لزوم مدیریت مصرف آب در استان زنجان تاکید کرد و ابراز داشت: از کشاورزان درخواست می‌شود برای دام و آبیاری از آب شرب استفاده نکنند.

افشاری تصریح کرد: استان زنجان هفت دشت دارد و دشت‌های زنجان، ابهر، سجاسرود، قیدار و گل تپه- زرین آباد دشت‌های ممنوعه استان هستند.

وی با بیان اینکه در سال به طور متوسط حدود ۷۱ متر از سطح آب زیرزمینی دشت‌های استان افت می‌کند، گفت: دشت ابهر وضعیت خوبی ندارد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا