شهرستان ها

۴۰ درصد مراجعان به بیمارستان‌های استان سمنان مسافران هستند

سمنان-استاندار سمنان با بیان اینکه این استان نیازمند امکانات لازم پزشکی است تا بیماران نیازمند انتقال به استان‌های دیگر نباشند، گفت: مسافران ۴۰ درصد مراجعان به بیمارستان‌ها را تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی ظهر پنج شنبه در جلسه مشترک شورای اداری استان سمنان، همراه با آئین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۰۳ پروژه عمرانی و اقتصادی شهرستان سمنان با حضور وزیر بهداشت به میزبانی تالار استاد شهید مرتضی مطهری سمنان ضمن بیان اینکه بالغ بر ۴۰ درصد مراجع‌های بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان به مسافران اختصاص دارد، ابراز داشت: به همین دلیل استان سمنان در سرانه بهداشت و درمان نیازمند توجه ویژه در حوزه بیمارستان‌ها است.

وی ضمن بیان اینکه درمانگاه آرادان نیازمند توجه و تجهیز است، افزود: در ورودی بیمارستان نیز از محل سفر رئیس جمهوری به استان ۱۵ میلیارد تومان اختصاص یافت و تجهیز این بیمارستان نیز دغدغه‌ای قابل توجه است که انتظار می‌رود وزارت بهداشت آن را برطرف کند.

استاندار سمنان با بیان اینکه از محل سفر رئیس جمهور به استان ۷۷۸ میلیارد تومان اعتبار عمرانی نقدی تخصیص یافته است، ابراز داشت: از این مبلغ ۱۱۰ میلیارد تومان به بهداشت و درمان اختصاص داشت که به صورت صد درصدی در استان هزینه شده است.

هاشمی با بیان اینکه بیمارستان دامغان نیز مطالبه و دغدغه مردم که امری حائز اهمیت و قابل توجه است، تصریح کرد: بیمارستان میامی نیز به همت وزیر به پایان رسیده که تجهیز این مهم نیز نیاز به نگاه ویژه دارد.

وی ضمن بیان اینکه با قول مساعد وزیر بهداشت می‌طلبد تا پیرامون تجهیزاتی نظیر آمبولانس، اتوبوس اورژانس و همچنین اورژانس هوایی اقدامات ارزشمندی صورت بگیرد، افزود: با توجه به قرارگیری سمنان در مسیر حرم تا حرم می‌طلبد تا این تجهیزات به روز رسانی شوند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا