شهرستان ها

۴۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی سامان تخریب شد

سامان- مدیر جهاد کشاورزی سامان با اشاره به تخریب ۴۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در این شهرستان، گفت: با تخریب این سازه‌ها حدود ۹۵۰ متر مربع از اراضی کشاورزی آزاد سازی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، یزدان احمدزاده با اشاره به تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، اظهار کرد: به دستور دادستان سامان ۴۰ مورد فنس کشی، دیوارکشی، بنای نیمه کاره در اراضی روستاهای «شوراب صغیر»، «چم چنگ» و شهر «سامان» با حضور مأموران نیروی انتظامی و نیروهای امور اراضی جهاد کشاورزی سامان تخریب شد.

وی عنوان کرد: با تخریب این سازه‌ها حدود ۹۵۰ متر مربع از اراضی کشاورزی در این شهرستان آزاد سازی شد.

مدیر جهاد کشاورزی سامان تصریح کرد: برای تأمین امنیت غذایی، باید محصولات کشاورزی در زمین‌های کشاورزی تولید شود که در صورت کاهش این اراضی به دلیل تغییر کاربری میزان تولید کاهش می‌یابد و بر اساس ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی باغی و زراعی هر گونه تغییر در اراضی کشاورزی به کاربری دیگر ممنوع است.

احمدزاده با بیان اینکه تغییر کاربری اراضی کشاورزی باید توسط کمیسیون ماده یک بررسی و در صورت تائید مجوز صادر شود، ادامه داد: تغییر کاربری‌ها بیشتر به صورت غیر مجاز انجام می‌شود که بر اساس تبصره دو ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها مأموران جهاد کشاورزی موظفند با حضور نماینده دادسرا نسبت به قلع و قمع بنا اقدام کنند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا