شهرستان ها

۴۲ دستگاه ماینر در سرخه کشف شد

گرمسار- فرمانده انتظامی گرمسار با بیان اینکه ۴۲ دستگاه ماینر در این شهرستان کشف شد، گفت: کارشناسان ارزش این دستگاه‌ها را هشت میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تخمین زده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ سید علی میر احمدی بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی ستاد فرماندهی انتظامی گرمسار با بیان اینکه ۴۲ دستگاه ماینر در این شهرستان کشف شد، ابراز کرد: این دستگاه‌ها در انباری یک واحد تولیدی بود که با کار اطلاعاتی و عملیات پلیسی کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه طبق کار پلیسی و اطلاعاتی، مأموران پلیس گرمسار متوجه شدند که فردی استخراج رمز ارزهای دیجیتال را در یک واحد تولیدی انجام می‌دهد، افزود: با حکم قضائی نسبت به ورود و دستگیری این فرد اقدام شد.

فرمانده انتظامی گرمسار درباره نحوه کشف ماینرها، ابراز داشت: فرد متخلف یکی از انباری‌های این شرکت را به صورت پنهانی و مخفیانه دیوارکشی کرده بود تا مکان ماینرها مشخص نشود اما با تخریب این دیوار، دستگاه‌ها کشف و ضبط شد.

میر احمدی با بیان اینکه با توجه به حساسیت موضوع برق و همچنین مصرف بالای دستگاه‌های ماینر که به گفته کارشناسان یکی از عوامل کاهش برق هستند، تیم مشترک پلیس و اداره برق منطقه‌ای تشکیل و حساسیت ویژه‌ای نسبت به این موضوع در گرمسار وجود دارد، بیان داشت: مردم در زمینه کشف ماینرها با پلیس همکاری کنند.

وی همچنین با بیان اینکه سارق حرفه‌ای با اعتراف به ۱۶ فقره سرقت اماکن خصوصی، خانه باغ و منزل نیز در این شهرستان دستگیر شد، گفت: این فرد معتاد با سوابق کیفری متعدد در یک عملیات غافلگیرانه در پایتخت کشور دستگیر و به اداره آگاهی گرمسار منتقل شد تا به جرایم وی رسیدگی شود.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا