شهرستان ها

۴۵۰ هکتار از اراضی استان سمنان برای مسکن در نظر گرفته شد

سمنان- استاندار سمنان گفت: تاکنون ۴۵۰ هکتار از اراضی استان برای اجرای قانون جهش تولید مسکن آماده سازی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی بعد از ظهر سه شنبه جلسه ساماندهی امور جوانان به میزبانی استانداری با بیان اینکه مسکن اولویت ما برای جوانان است، تاکید کرد: در راستای تأمین مسکن در استان، تاکنون ۴۵۰ هکتار از اراضی برای اجرای قانون جهش تولید مسکن که جوانان نیز از این مهم بهره مند خواهند شد، آماده سازی شده است و ثبت نام و بررسی شرایط در حال انجام است.

وی افزود: نگاه ما، نگاه کشوری است اما ضرورت دارد تا در راستای ایجاد فرصت شغلی مناسب برای جوانان و نیروی کار داخل استان در راستای پیگیری و بهبود امور آنها، جذب در واحدهای صنعتی و تولیدی با اولویت جوانان اتان صورت گیرد.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه مهارت آموزی در حوزه کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در استان، اقدامی خوب است که ضرورت دارد بر اساس اولویت جوانان استان پیگیری و انجام شود، تاکید کرد: در دهه اول انقلاب، دانشگاه‌های ما آموزش محور، سپس پس از آن پژوهش محور شدند، اما در حال حاضر که مهارت‌آموزی و کسب و کار نیاز ما درجامعه است، نگاه دانشگاه‌ها باید مهارت محور باشد.

هاشمی با بیان اینکه اشتغال صرفاً شغل دولتی و پشت میز نشینی نیست، تصریح کرد: در برخی از نقاط جغرافیایی استان امروز برای نیروهای جوان استان کار با حقوق کارگری وجود دارد، ابراز داشت: برخی از مجموعه‌های تولیدی استان امروز به دلیل نبودن نیروی کار کارگری در داخل استان، از خارج از استان تأمین نیروی کارگری را انجام می‌دهند که این مهم باید به صورت ویژه پیگیری و برطرف شود.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری در برخی از نقاط جغرافیایی استان از میانگین کشوری خیلی پایین‌تر و در برخی از نقاط استان خیلی بالاتر است، افزود: کارگروه اشتغال و ستاد ساماندهی جوانان باید پیگیر باشند تا نرخ میانگین بیکاری استان در کل استان و به صورت نقطه‌ای و جغرافیایی به یک اندازه بوده و تفاوت نداشته باشد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا