شهرستان ها

۴۵ هزار نفر در استان بوشهر علیه کووید ۱۹ واکسینه شده‌اند

بوشهر- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: تاکنون بیش از ۴۵ هزار نفر در استان بوشهر علیه کووید ۱۹ واکسینه شده‌اند.

عبدالمحمد خواجه ئیان روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در راستای تسریع در اجرای واکسیناسیون مردم استان بوشهر اقدامات خوبی صورت گرفته و واکسیناسیون در حال انجام است.

وی از تحویل ۱۰ هزار دوز واکسن تولید داخل (ایران کوو برکت) به دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خبر داد و افزود: واکسیناسیون طبق برنامه زمانبندی با این واکسن در کنار واکسن‌های خارجی در این استان ادامه خواهد یافت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به آغاز واکسیناسیون گروه سنی بالای ۶۵ سال از روز گذشته در استان بیان کرد: واکسن مورد نیاز همه افراد بالای ۶۵ سال در این استان تأمین شده و این افراد نیازی به ثبت نام ندارند.

گسترش پوشش واکسیناسیون

وی با اشاره به اینکه واکسن نوبت دوم برای افرادی که نوبت اول را دریافت کرده‌اند در حال انجام است اضافه کرد: با دریافت محموله جدید واکسن، پوشش واکسیناسیون گروه‌های سنی اولویت‌دار بر اساس سند ملی واکسیناسیون در استان بوشهر افزایش می‌یابد.

خواجه‌ئیان با اشاره به اینکه تاکنون ۴۵ هزار و سه نفر در استان بوشهر علیه کووید ۱۹ واکسینه شده‌اند تصریح کرد: ۱۸ هزار و ۶۸۴ نفر هر دو دوز و مابقی دوز اول را دریافت کرده‌اند.

وی از تلاش برای گسترش پوشش واکسیناسیون در استان خبر داد و گفت: در حال برنامه‌ریزی برای پوشش گروه سنی بعدی (۶۰ تا ۶۵ سال) در استان بوشهر هستیم که انتظار می‌رود با تأمین واکسن مورد نیاز ایمن‌سازی این گروه نیز آغاز شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: افرادی که دوز اول واکسن را دریافت کرده‌اند نیز در زمان مقرر با آنها برای دریافت دوز دوم واکسن تماس گرفته می‌شود.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا