شهرستان ها

۴۹۰ فقره پرونده برای قطع درختان در گلستان تشکیل شد

گرگان- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: در هشت ماهه امسال، ۴۹۰ پرونده برای قطع درختان و ۵۵۸ فقره پرونده تعلیف دام غیرمجاز در گلستان برای متجاوزان به منابع طبیعی تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرحیم لطفی عصر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهارکرد: در هشت ماهه امسال ۳۲۸ فقره تخریب و تجاوز به عرصه های منابع طبیعی گلستان اتفاق افتاده که ۳۲۰ هکتار از عرصه ها مورد تخریب قرار گرفته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزود: در این راستا، ۴۹۰ پرونده برای قطع درختان و ۵۵۸ فقره پرونده تعلیف دام غیرمجاز تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون هزار و ۲۰۰ پرونده در محکم قضایی در حال رسیدگی است، ادامه داد: در هشت ماهه امسال ۱۰۵ فقره خلع ید اجرا شده که در این راستا ۱۸۰ هکتار از اراضی جنگلی و بیشه زارها به منابع طبیعی برگشت.

لطفی بیان کرد: در اراضی مرتعی هم ۱۰۲ فقره خلع ید داشته و سه هکتار از اراضی ساحلی هم در قالب یک فقره پرونده به منابع طبیعی بازگشت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان از اجرای ۶۵۰ هزار هکتار عملیات آبخیزداری در استان خبرداد و گفت: در حال حاضر عملیات آبخیزداری در سطح ۳۷۰ هزار هکتار از عرصه ها با هدف کنترل فرسایش خاک، کاهش خطرات ناشی از سیلاب و توسعه و تقویت پوشش گیاهی در حال اجرا است.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا