شهرستان ها

۴ شهرستانِ استان زنجان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند

زنجان-رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: در حال حاضر چهار شهرستان زنجان، ابهر، خرمدره و خدابنده در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

پرویز قزلباش در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه چهار شهرستان زنجان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند، گفت: زنجان، ابهر، خرمدره و خدابنده قرمز شدند.

وی اظهار کرد: شهرستانهای طارم، ماهشان، سلطانیه و ایجرود در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم در استان انتقاد کرد و گفت: رعایت بهداشت فردی و اجتماعی طی روزهای گذشته به کمترین حد خود رسیده و این یک زنگ خطر برای استان است.

قزلباش تاکید کرد: میزان اشغال تخت کرونا در استان ۲۶.۵ درصد است و بستری‌ها در استان رو به رشد است و احتمال افزایش بیماران بستری در استان طی روزهای گذشته وجود دارد.

وی با بیان اینکه آزمایش پی سی آر نشان می‌دهد روند بیماری در حال رشد است، تصریح کرد: این میزان در زنجان و سایر شهرستان‌ها رو به افزایش است و تنها راه برون رفت از این بیماری زدن ماسک است و برخی‌ها فکر می‌کنند اگر واکسن بزنند دیگر نیازی به ماسک نیست ولی این عقیده بسیار نادرست است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تصریح کرد: از شهروندان درخواست می‌شود برای قطع زنجیره کرونا بهداشت را همچنان رعایت کنند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا