شهرستان ها

۴ هزار مجلس سیدالشهدا (ع) در البرز اقامه عزا می‌کنند

کرج – مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: پیش‌بینی ما این است مانند سنوات گذشته حدود ۴ هزار مجلس سیدالشهدا (ع) در استان البرز اقامه عزا کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مهدی ولایی برحق در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار، اظهار کرد: به فضل خدا پیش‌بینی ما این است، هم چون سال گذشته محرمی پرشور و پر از خلق آثار و مراسم متفاوت‌تر در استان پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به وعده پیامبر اسلام (ص) مبنی بر «ان القتل الحسین حرارة فی قلوب المؤمنین لن تبرد ابداً» بیان کرد: وعده سرد نشدن شوق و حرارت شهادت سیدالشهدا (ع) به ما داده شد و هر سال این وعده و معجزه را با تمام اعضا و جوارح خود لمس می‌کنیم.

یک هزار و ۲۰۰ هیئت البرزی در سامانه بیرق ثبت نام کردند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز تصریح کرد: تا به این لحظه حدود یک هزار و ۲۰۰ هیئت در سامانه بیرق ثبت نام و درخواست کردند و اکثر مجوزهای آنها صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: تمام هیئات مذهبی که از این قافله جا ماندند، با مراجعه به سامانه بیرق درخواست ثبت هیئت موقت بدهند و در یک بازده زمانی یک‌روزه، نهایت همکاری را برای صدور مجوز داریم.

ولایی برحق با بیان اینکه ترجیح ما در سیاست کلان بر دو اصل است، گفت: نخست برقراری تمام هیئات مذهبی است، اگر تمام هیئات برپا باشند خود به خود جمعیت عزادار بین هیئت‌ها تقسیم می‌شود و از تجمع دوری و درباره این امر تسهیل‌گری صورت می‌دهیم.

طراحی ۴ پویش متفاوت برای محرم در البرز

وی ادامه داد: اصل دوم این است که در کنار رعایت پروتکل‌ها برخی برنامه‌های متفاوت را راهبری کنیم، به همین منظور چهار پویش متفاوت طراحی شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با اشاره به برگزاری پویش روضه کوچه‌ها در ایام محرم اظهار کرد: علاقه‌مندان به این پویش، عدد ۵ را به سامانه ۱۰۰۰۸۸۱۰۱ ارسال کنند و در کوچه با حداقل امکانات مداحی مختصری را برگزار شود.

وی با بیان اینکه علاقه‌مندان برای شرکت در پویش روضه تلفنی عدد ۴ را به سامانه یاد شده ارسال کنند، تصریح کرد: افراد بیمار و سالخورده می‌توانند در این پویش شرکت می‌کنند.

اجرای پویش شهر عزادار در سراسر استان

ولایی برحق با بیان اینکه سومین پویش، پویش شهر عزادار است که بر مبنای آن محله‌های حسینی شهر به ویژه محله‌هایی که در برپایی عزای امام حسین (ع) سبقت گرفتند معرفی می‌شوند، خاطرنشان کرد: به ۴۰ محله حسینی که در سیاه‌پوش کردن جلوه‌های عزاداری سیدالشهدا (ع) بر همه تقدم دارند، تندیس محله حسینی اهدا می‌شود.

وی با اشاره به اجرای پویش طرح نذر پرچم گفت: این پویش در حال راه‌اندازی است، علاقه‌مندان می‌توانند عدد ۶ را به سامانه یادشده ارسال و از دفاتر ادارات تبلیغات اسلامی در استان به شرط نصب پرچم مقابل درب منزل دریافت کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با بیان اینکه برقراری عزاداری علاوه بر فضای باز در زیر سقف بالای ۶ متر با یک‌چهارم ظرفیت اجازه داده شده است، اظهار کرد: دسته‌های عزاداری به صورت محلی می‌توانند عرض ارادت خود را به سالار شهیدان به نمایش بگذراند.

وی بیان کرد: برپایی ایستگاه‌های صلواتی نواهای حسینی بلامانع است برای اینکه حال و هوای میادین ما رنگ و بوی بیشتری با عزای سیدالشهدا (ع) بگیرد.

البرز مهد تعزیه ایران اسلامی

ولایی برحق تصریح کرد: بر اساس آمار تعداد مساجد و هیئات مذهبی ما نزدیک ۲ هزار مجلس است، اما بسیاری از مجالس از روز سوم محرم آغاز می‌شود و مبلغین اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی ما این است مانند سنوات گذشته حدود ۴ هزار مجلس سیدالشهدا (ع) در استان البرز اقامه عزا کنند، خاطرنشان کرد: بسیاری از این مجالس در کوچه‌ها و تکیه‌ها برگزار می‌شوند.

وی با بیان اینکه استان البرز سابقه طولانی در برپایی تعزیه دارد و مهد تعزیه ایران اسلامی است، متذکر شد: راه‌اندازی کانون تعزیه در این استان با محوریت سازمان تبلیغات اسلامی در همین راستا است.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا