شهرستان ها

۵۰بیمار مبتلا به کرونا در اصفهان در صف ورود به بخش مراقبتهای ویژه

اصفهان – رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ۵۰ بیمار در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در نوبت ورود به بخش مراقبتهای ویژه قرار دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، طاهره چنگیز ظهر یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران که به صورت وبینار برگزار شد با بیان اینکه به دنبال اجرای طرح محله محور «حافظان سلامت» در استان اصفهان اظهار داشت: این طرح در استان اصفهان زودتر از دیگر استان‌ها و از اواسط مهر ماه اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه این طرح ابتکاری از سوی اصفهان بود و با عنوان سردار شهید سلیمانی در سطح کشور اجرایی می‌شود، ابراز داشت: در فازهای اجرایی این طرح از دیگر استان‌ها جلوتر هستیم ضمن اینکه برخی از تفاوت‌هایی را در اجرا نسبت به دیگر استان‌ها داریم.

کاهش ملایم مبتلایان به کرونا در اصفهان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در ادامه با اشاره به کاهش ملایم تعداد بیماران بستری در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار داشت: کاهش ملایمی را داریم که این امر حاکی از توجه بیشتر عموم مردم به رعایت پروتکل‌ها است.

وی با بیان اینکه فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا همچنان رو به افزایش است، ادامه داد: وضعیت ما در زمینه بستری‌ها مناسب نیست و افزایش بستری‌ها را در بخش مراقبت‌های ویژه شاهد هستیم.

چنگیز گفت: ۵۰ بیمار در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در صف ورود به بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

وی گفت: بیمارستان‌های پذیرنده بیماران مبتلا به کرونا با فرض اینکه تعداد بیماران به دو هزار و ۵۰۰ بستری برسد به همین تعداد فعلی باقی خواهد ماند و چنانچه مازاد بر این تعداد بیمار داشته باشیم بیمارستان‌های جدید را نیز به این تعداد اضافه خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اضافه کرد: از اواخر بهمن به دلیل فرسودگی نیروهای کادر درمان، بار دیگر در بیمارستان‌های پذیرنده کرونا بازنگری خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه عمده دلیل شیوع بیماری کرونا در اصفهان دورهمی‌های خانوادگی است، ابراز داشت: ما فعالیت اصناف را تعدیل کردیم که کاهش تردد را داشته باشیم اما دورهمی‌های خانوادگی را باید حذف کنیم تا بتوانیم بیماری را مدیریت کنیم.

راه‌اندازی مشاغل زیرزمینی خانگی چالش بزرگ اصفهان

چنگیز در ادامه با بیان اینکه مشاغل زیرزمینی خانگی راه‌اندازی شده در اصفهان معضل بزرگ و چالشی اساسی است، ابراز داشت: گزارش‌هایی را داشته‌ایم که چایخانه‌ها، گیم‌نت‌ها و کافی‌شاپ‌های خانگی در منازل مسکونی راه‌اندازی شده است.

وی در خصوص وضعیت شهرستان‌های استان اصفهان در زمینه شیوع کرونا گفت: همه شهرستان‌های استان اصفهان در وضعیت قرمز و نارنجی هستند و وضعیت خوبی را نداریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص توزیع داروهای طب سنتی برای بهبود بیماران کرونا در اصفهان اظهار داشت: همه این چهار دارو در داروخانه‌های اصفهان توزیع شده و در اختیار مردم قرار دارد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا