شهرستان ها

۵۰۰ مگاوات ظرفیت جدید برق به شبکه برق هرمزگان اضافه می شود

بندرعباس – معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: ۵۰۰ مگاوات ظرفیت جدید برق به زودی به شبکه برق هرمزگان اضافه می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ایرج حیدری سه شنبه شب در جلسه کارگروه انرژی استان با اشاره به اهمیت تامین پایدار برق، عنوان کرد: با اقدامات صورت گرفته برای کاهش خاموشی ها و تامین پایدار برق استان طی هفته آینده ۵۰۰ مگاوات برق به شبکه تولید برق هرمزگان اضافه خواهد شد.

وی با تاکید بر اطلاع رسانی دقیق خاموشی ها، خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی دقیق خاموشی ها در سطح استان از طریق صداوسیما و سایر رسانه ها نقش بسزایی در کاهش نارضایتی ها در خصوص قطعی ها خواهد داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خاطر نشان کرد: اطلاع رسانی دقیق در خصوص خاموشی ها با توجه به مجازی شدن آموزش و امتحانات دانش آموزان و دانشجویان برای برنامه ریزی خانواده ها بسیار مهم و ضروری است.

حیدری خاطرنشان کرد: بیان صادقانه محدودیت ها در زمینه تامین انرژی با مردم نقش بسزایی در افزایش همراهی آنها در مدیریت کمبود برق خواهد داشت.

وی افزود: هرمزگان با توجه به وضعیت قرمز کرونا، گرمای شدید هوا، استقرار صنایع ملی، استراتژیک بودن استان، شرایط آن نسبت به سایر استان ها متفاوت است و ضروری است در اعمال خاموشی ها در هرمزگان توسط وزارت نیرو تجدید نظر شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان، در همین رابطه افزود: هرمزگان در اقتصاد ملی نقش اساسی دارد و ایجاد خلل در روند تولید صنایع خط قرمز است و ضروری است با توجه به شرایط خاص استان، تامین پایدار برق مردم هرمزگان و صنایع در دستور وزارت نیرو قرار گیرد.

وی افزود: برای عبور از شرایط خاص تامین برق در وضعیت کنونی مردم و صنایع در ساعات پیک مصرف شرکت توزیع برق را در مدیریت این مهم همچون گذشته همراهی و کمک کنند.

حیدری گفت: با هرگونه استخراج غیرقانونی رمز ارزها در هرمزگان برای جلوگیری از خلل در شبکه توزیع برق قاطعانه برخورد شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان، خاطرنشان کرد: دستگاه های اجرایی در زمینه مصرف برق در جامعه الگو باشند و نسبت به این مهم اهتمام ویژه بخرج دهند تا با همراهی مردم استان از این شرایط عبور کند.

وی تصریح کرد: فرهنگ سازی و آگاهی بخشی نقش بسزایی در مدیریت بهینه مصرف برق دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان، در همین خصوص افزود: در سال های اخیر ظرفیت فرهنگ سازی در زمینه مدیریت مصرف آب و برق مغفول مانده و ضروری است دستگاه های اجرایی ذیربط با بهره گیری از همه ظرفیت ها به ویژه صداوسیما و رسانه ها در این زمینه اقدامات اساسی صورت دهند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا