شهرستان ها

۵۲۱ نفر فعال حوزه گردشگری در چهارمحال و بختیاری بیکار شدند

شهرکرد- مدیر کل میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تاثیر کرونا بر گردشگری استان، گفت: ۵۲۱ نفر فعال حوزه گردشگری در استان بیکار شدند.

مهرداد جوادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا موجب بیکاری ۵۲۱ نفر فعال حوزه گردشگری استان شده است، اظهار کرد: امسال پنج هزار و ۶۸۵ میلیارد ریال به تأسیسات و صنعت گردشگری چهارمحال و بختیاری خسارت وارد شده است.

وی با بیان اینکه سه هزار و ۸۵۲ میلیارد ریال به مراکز اقامتی خسارت وارد شده است، عنوان کرد: ۳۴۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از خسارت متعلق به مراکز پذیرایی تفریحی بین‌راهی است.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: یک‌هزار و ۴۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از خسارت‌ها مختص به دفاتر خدمات مسافرتی گردشگری و ۵۷ میلیارد ریال در حوزه راهنمایان گردشگری است.

جوادی به پرداخت تسهیلات کرونایی به فعالان حوزه گردشگری اشاره کرد و ادامه داد: پرداخت تسهیلات بلند مدت با تنفس شش ماهه، معافیت‌ها و استمهال دیون و پرداخت ۲۳ درصد حق بیمه کارفرمایان از سوی مراکز تأمین اجتماعی از جمله حمایت‌ها برای جبران خسارت‌های به وجود آمده است.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا