شهرستان ها

۶۰۰ مرکز واکسیناسیون با مشارکت بسیج در سراسر کشور برپا شد

کرج – سرپرست سازمان بسیج جامعه پزشکی گفت: ۶۰۰ مرکز واکسیناسیون علیه کرونا در سراسر کشور با مشارکت بسیج و شبکه بهداشت و درمان شکل گرفته است.

مسلم چشمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به خدمات بسیج در راستای مقابله با کرونا اظهار کرد: سازمان بسیج مستضعفین و بسیج جامعه پزشکی از ابتدای شیوع این بیماری پای کار آمدند و در موضوعاتی مانند ضدعفونی، توزیع ماسک و مواد ضدعفونی و مسائلی از این قبیل مسائل ورود کردند.

۹۰ درصد مردم در حوزه کرونا غربال‌گری شدند

وی با بیان اینکه در مرحله بعد به تدریج وارد حوزه غربال‌گری بیماری کووید – ۱۹ شدیم، تصریح کرد: در این مرحله کمک شایانی به بحث غربال‌گری آحاد مردم کردیم و ۸۵ تا ۹۰ درصد مردم در زمینه این بیماری غربال‌گری شدند.

سرپرست سازمان بسیج جامعه پزشکی با بیان اینکه در مرحله بعد وارد طرح شهید سلیمانی شدیم، خاطرنشان کرد: در این طرح سه تیم طراحی شدند که شامل نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی، مراقبت از مبتلایان به کرونا و مراقبت از افرادی که به دلیل کرونا مشکلات مالی پیدا کرده‌اند، است.

وی با بیان اینکه در پنجمین گام وارد بحث واکسیناسیون شدیم، گفت: در این زمینه به دولت و وزارت بهداشت کمک می‌کنیم تا روند واکسینه مردم علیه بیماری کووید -۱۹ به نحو مطلوب انجام شود.

در جریان مقابله با کرونا حدود ۴۵۰ هزار بسیجی مشارکت داشتند

چشمی با بیان اینکه در جریان مقابله با کرونا حدود ۴۵۰ هزار بسیجی مشارکت داشتند و در بحث‌های نظارت، مراقبت و حمایت ورود کردند، اظهار کرد: ۶۰۰ مرکز واکسیناسیون علیه کرونا در سراسر کشور با مشارکت بسیج و شبکه بهداشت و درمان شکل گرفته است.

وی بیان کرد: ۱۴۰ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در سراسر کشور از صفر تا صد توسط بسیج اداره می‌شود و در این زمینه به مردم خدمت می‌کنند.

۳۵۰۰ متخصص واکسیناتور بسیجی در حال کمک به کادر درمان هستند

سرپرست سازمان بسیج جامعه پزشکی تصریح کرد: حدود ۳۳ هزار و ۵۰۰ نفر نیروی متخصص واکسیناتور از بسیجیان در حال کمک به کادر درمان هستند و در مراکز تزریق واکسن کرونا در خدمت‌رسانی به مردم هستند.

وی متذکر شد: امیدواریم مردم به صورت ویژه اقدام به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی کنند تا بتوانیم هرچه زودتر از شر این بیماری منحوس رهایی یابیم.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا