شهرستان ها

۶۴ درصد از منازل روستایی فارس مقاوم سازی شد

شیراز – معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن فارس گفت: شاخص مقاوم سازی روستایی در این استان فراتر از متوسط کشوری بوده و در حال حاضر ۶۴ درصد منازل مقاوم سازی شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرج‌الله نصیری در بازدید از منازل روستایی مقاوم سازی شده در شهرستان فیروزآباد اضافه کرد: از ابتدای اجرای طرح مقاوم سازی واحدهای مسکونی در استان تاکنون تعداد ۲۴۰ هزار و ۶۱۱ واحد مسکن روستایی معادل ۶۴ واحدها مقاوم سازی، نوسازی و بازسازی شده‌اند.

نصیری ادامه داد: در سال گذشته نیز با بهره‌گیری از تسهیلات و وام‌های کم بهره بنیاد مسکن ۶ هزار و ۴۱۷ واحد مسکونی در استان فارس مقاوم سازی شده است. برای بازسازی این واحدهای مسکونی یک هزار و ۹۲۵ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره پرداخت شده است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن فارس همچنین از کمک به احداث واحدهای مسکونی روستایی در این استان خبر داد و گفت: بنیاد مسکن در این عرصه برای سه هزار و ۸۳۱ واحد مسکونی ۱۸۴ میلیارد ریال در قابل تسهیلات پرداخت کرده است.

نصیری، کمک به واحدهای مسکونی خانواده‌های دارای ۲ عضو معلول را هم از کارکردهای بنیاد مسکن دانست و گفت: در سال گذشته بنیاد مسکن در این عرصه نیز برای ۶۵۷ واحد مسکونی ۷۵ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان فیروزآباد نیز گفت: بهسازی روستای کلسیان با ۲ میلیارد ریال اعتبار و همچنین بهسازی روستای نجف‌آباد مرکزی و مورجان، از اقدامات اجرایی شده بنیاد مسکن شهرستان فیروزآباد بوده است.

محمدعلی صیادی، صدور سند روستایی با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک را از اقدامات بنیاد مسکن دانست و گفت: تعداد پرونده‌های ارسالی به اداره ثبت که برای آن‌ها رأی صادر شده شده ۳۴۲ فقره بوده است؛ البته با همکاری ثبت اسناد، شاهد صدور ۲۹۴ فقره سند بودیم.

صیادی همچنین از واگذاری ۱۷۳ قطعه زمین روستایی در این شهرستان طی سال گذشته خبر داد و گفت: احراز تصرف ۷۶ قطعه و تعیین تکلیف ۱۲۵ قطعه و واگذاری قطعی ۱۸ قطعه زمین روستایی، از دیگر اقدامات بنیاد مسکن شهرستان فیروزآباد بوده است.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا