شهرستان ها

۷۰۰۰ همت از مصوبات سفر رییس جمهور به کرمانشاه تخصیص یافت

کرمانشاه- معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: ۷ هزار همت از مصوبات سفر رییس جمهور به کرمانشاه تخصیص یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن منصوری بعد از ظهر پنجشنبه در جلسه بررسی مصوبات سفر رئیس جمهور که با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور و مدیران کل استان در سالن شهید سلیمانی برگزار شد، اظهار کرد: وضعیت کشور وضعیت مشخصی است که برای ساماندهی پروژه‌ها نیازمند صحبت، بررسی و روشن سازی مسائل خواهیم بود تا تحلیل و امیدوار کننده‌ای نسبت تکمیل پروژه‌ها انجام گیرد.

وی با تاکید بر اینکه در استان کرمانشاه کارهای بسیار زیادی برای راه‌اندازی پروژه‌های استانی انجام شده، افزود: اما با این حال باید در نظر داشت که در کنار اقدامات نتیجه بخش کارهای باقی مانده زیاد دیگری نیز در این استان وجود دارد که نیاز به پیگیری بیشتر دارد.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور تصریح کرد: استان کرمانشاه دچار نارسایی و کمبودهای انباشته شده‌ای در گذشته است که برای ساماندهی آن نیازمند تداوم در عملیات است‌.

منصوری با اشاره به اینکه در سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه مجموعاً ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های عمرانی مصوب شد، خاطرنشان کرد: در سفر نخست رئیس جمهور به کرمانشاه حدود هفت هزار میلیارد تومان منابع وارد استان کرمانشاه شده است.

وی با تاکید بر دقت در شیوه و تبیین ارائه بودجه، مطرح کرد: بودجه لحاظ شده در سفرها معمولاً در سه سال متوالی به طور سهمیه بندی شده تخصیص می‌یابد که تاکنون ۹۸ اعتبار سال نخست کرمانشاه انجام شده و باید پیگیر تخصیص اعتبارات سال دوم بود.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور بیان کرد: به طوری کلی هفت همت طی یک سال و ۱۴ ماه به استان کرمانشاه وارد شده و با وجود اینکه این اعتبار همه مشکلات استان را حل نمی‌کند اما برای یکسال گذشته اعتبار قابل قبولی است.

منصوری با تاکید بر اینکه باید بر پروژه‌های حیاتی و مهم استان باید تمرکز شود، عنوان کرد: پروژه‌ها عموماً به لحاظ داشتن اهمیت به ۲ دسته تقسیم می‌شوند که یکی پروژه‌های مهمی هستند که بیشترین میزان پیشرفت و نزدیکترین زمان را به افتتاح دارند و دیگری پروژه‌هایی هستند که رفع نیاز جدی مردم مانند آبرسانی به آن وابسته است.

کشور به اندازه ۳۰ سال پروژه نیمه تمام دارد

وی اضافه کرد: سفرهای استانی دولت سیزدهم با هدف افتتاح پروژه‌هایی که چندین سال بلاتکلیف بودند خواهد بود که در استان کرمانشاه نیز این مسئله با جدیت مورد بررسی خواهد بود اما در مسئله راه آهن به دلیل عدم تکمیل ۱۰۰ درصدی پروژه و افتتاح پیش از تکمیل با نواقصی رو به رو هستیم.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور ادامه داد: پروژه راه آهن کرمانشاه به دلیل نواقص موجود بین یک تا ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیازمند است که با نگاه به این پروژه باید دریافت که برای تکمیل پروژه‌ها مراقبت لازم برای تکمیل کامل انجام گیرد که در سال‌های بعد از افتتاح با بروز نواقص نیازمند اعتبار تکمیلی باشد.

منصوری با تاکید بر اینکه به اندازه وسع و توانایی هر استان باید کار تعریف شود، گفت: با رعایت این امر باید طوری پروژه‌ها دنبال شوند که علاوه بر اینکه در سال‌های بعد به مشکل نخورند مردم نیز طعم حلاوت آن را به موقع بچشند.

وی پروژه‌های نزدیک به افتتاح یا ضرورت دار را در اولویت افتتاح قرار داد و افزود: تعداد ۹ هزار همت معادل پروژه نیمه کار در کشور داریم که بودجه مورد نیاز آنها برای تکمیل آنها سالانه ۳۰۰ هزار میلیارد برآورد شده و به تعبیری به اندازه ۳۰ سال پروژه نیمه کاری در کشور وجود دارد.

تأسیس اداره کل راه آهن در کرمانشاه بررسی می‌شود

معاون اجرایی رئیس‌جمهور یاد آوری کرد: پروژه راه آهن یک پروژه اقتصادی است که با راه‌اندازی آن محور توسعه اقتصادی تقویت خواهد شد به همین دلیل و با توجه به اهمیت این پروژه تکمیل و افتتاح کامل این پروژه با جدیت در دستور کار دولت قرار خواهد گرفت.

منصوری تاکید کرد: به دلیل محدودیت منابع عمومی برای تأمین اعتبار پروژه راه آهن کرمانشاه بهتر است از محل مجوز وزارت راه و شهرسازی، مولدسازی و تهاتر برای تأمین اعتبار آن اقدام شود.

وی متذکر شد: بانک‌های متعهدی که در تأمین تسهیلات به دولت قول همکاری دادند باید با یک نگاه حل مسئله به تأمین اعتبارات برای پروژه‌ها نگاه کنند.

منصوری با اشاره به همکاری همه دستگاه‌ها برای نتیجه بخش بودن فعالیت‌های استانی، عنوان کرد: در سفرهای اخیر رئیس جمهور مجدداً تشکیل کارگروه اشتغال برای استان‌های زاگرس نشین مطرح شده است.

در پایان منصوری در پاسخ به سوال خبرنگاران برای راه اندازی اداره کل راه آهن در استان کرمانشاه، گفت: با توجه به مطالبه عمومی مردم این استان این مسئله پیگیری و در دور سفرهای رئیس جمهور به استان کرمانشاه مورد توجه قرار خواهیم داد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا